Roliga saker
Jag har ju en liten nioårig tjej som rider min shetlandsponny en gång i veckan, hon är väldigt modig och duktig och jag får leka ridlärare till henne.
Hon rider även på ridskolan där hon får lära sig alla grunderna.
Så jag vill att hon och James ska ha roligt tillsammans, visa hur kul det kan vara att bara "leka" lite ibland.
Vi rider då och då ut tillsammans (vanligtvis går jag bredvid men då kapar jag en annan häst i hagen) och har picknik i skogen, urmysigt.
Vi går ut i bokskogen och bygger upp små hinder som hon får hoppa över.
I vintras tränade vi mycket inför en liten gymkhana så då blev det rida slalom med en hand och lite sådana grejor.
Hon har även testat att rida med pressening som slöja bakom sig.
Vad skulle ni hitta på för roliga saker om ni hade någon ni verkligen vill ska ha roligt med en ponny? Måste inte vara uppsuttet säg vad ni vill och ge mig lite ideér som jag kan hitta på med denna duktiga tjej och min underbara ponny.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
du skulle kunna bygga upp en liten bruksbana, bra träning för både ryttare och hästen :)
trampa på ''plattan'' (träbit) med hoven, backa i vinkel, flytta ''läskiga'' saker från ett ställe till ett annat, hoppa ett par hinder, gå cavaletti, vänd i liten ruta (med hjälp av bommar eller spån) osv
Tja det är roliga ideér men vi tränade på sånt typ hela vintern när vi tränade till gymkhanan. :)
lurvponnyn.vimeddjur.se