Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 804 ggr
Zadeira
0

"Ingen möjlighet till uppsägning"?

Satt och kollade runt lite på hästannonser, och hittade en som ville hyra ut sin häst på foder med kommentaren "Kontraktsperioden är under ett år utan möjlighet till uppsägning."

Vad säger ni, skulle ni kunna tänka er att hyra en häst under ett år utan möjlighet till uppsägning? Eller hyra ut den på det viset?

olympiathurfjell
0

kanns ganska oseriost typ som dom bara vill bli av med hasten?

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

Zaphix
0

Fast ägaren kanske planerar att plugga eller jobba utomlands ett år till exempel, då är det nog smidigt att hitta en fodervärd man litar på och sedan komma överrens om att den ska ha hästen ett år.

Mindre lätt att ta hem den isf..

#1: Såklart dom vill bli av med hästen, annars hade de ju inte lämnat ut den på foder.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Jag skulle förresten kunna tänka mig att hyra en häst under dom premisserna. Blir ju som att köpa en häst, fast under bara ett år och man inte kan sälja den vidare. Men sälja vidare gör man väl ändå inte så snabbt..

Min och Dackes blogg

Zadeira
0

#2, hästen skulle absolut stå kvar hemma hos dom och man kunde välja allt från att hyra den 3 dagar i veckan till hela veckorna. Så i detta fallet skulle ägaren fortfarande ha den de andra dagarna i veckan om man nu inte ville hyra den på heltid. För mig låter det konstigt. Möjligtvis att det är en rent ekonomisk fråga och ägaren behöver pengar, men det låter ändå konstigt.

Zaphix
0

#4: Jaha, då var det ju en annan sak. Måste vara ekonomiskt då.

Min och Dackes blogg