Hästägande ungdomar månadspeng
Vad får ni (under 18 år) i månadspeng om ni har egen häst?
Hur mycket pengar i månaden?
Vad ska det räcka till?
Hur gammal är du?
Hjälper du till hemma?
Övrigt
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
1050kr (studiebidrag)
Vad ska det räcka till?
Betalar halva stallhyran (lösdrift 1000kl inkl allt) plus mobil och kraftfoder till hästen
Hur gammal är du?
17, snart 18
Hjälper du till hemma?
Nej, det kan man inte säga
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
600 :-
Men vi pratar om att jag ska få mer då det inte räcker
Vad ska det räcka till?
Kläder, busskort, mobil, smink. Ja det mesta
Hur gammal är du?
ska fylla 16
Hjälper du till hemma?
Ja, ca 1 timme per vecka + lite småsaker som att plocka i och ur diskmatskinen, vattna blommor osv.
Övrigt
Har en egen häst som kostar ca 2000 :- fast i månaden + veterinärkostnader m.m.
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Är inte under 18 nu men var det när jag skaffa häst ;)
fick inga pengar då eller nu ;)
Vad ska det räcka till?
-
Hur gammal är du?
18 nu men 13 när jag skaffa häst
Hjälper du till hemma?
nja lite, dammsuger och sånt ;)
Övrigt
Har två jobb + skola så det är så jag får ihop pengar :) Sen har jag snälla föräldrar hjälper till vid behov:)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Jag hade en foderponny när jag var sexton så jag tar mig friheten att svara jag med ;)
I början fick jag 600 kr i månaden och min mamma hjälpte till att betala för ponnyns utgifter. Senare fick jag hela studiebidraget och betalade då hyran för honom och skor.
Vad ska det räcka till?
Allt.
Hur gammal är du?
Då var jag mellan 15-17
Hjälper du till hemma?
I slutet var jag ganska duktig på att hjälpa till hemma men knappast när jag var yngre.
Övrigt
Jag minns inte riktigt hur det var men jag har för mig att jag betalade alla löpande utgifter för min ponny med mitt studiebidrag och att mamma hjälpte till när det var något mer. Hur jag nu fick det att gå ihop?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur mycket pengar i månaden? Eftersom mamma betalar busskort, mobil och foder så får jag ganska lite. Men 200 kr får jag. Dock kan det bli mer om jag är snäll, haha :)
Vad ska det räcka till? För dom 200 får jag köpa vad jag vill för. Men det blir väl oftast smink, kläder, hästgrej eller nåt sånt.
Hur gammal är du? 15
Hjälper du till hemma? Tvättar, diskar och håller rent, så ja det kan man ju säga att jag gör.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"
Hur mycket pengar i månaden? 500 och sen studuebidrag nar jag gar i skolan och om jag skulle behova mer sa brukar jag fa det
Vad ska det räcka till? vi har egentligen inte sagt nagot men jag koper en del utrustning som jag vill ha typ schabrak om jag hittar nagot som jag bara maste ha. Ibland endel klader och sant
Hur gammal är du? fyller 18 om en vecka
Hjälper du till hemma? Om jag ser att ex tvattkorgen ar full och jag ar hemma en dag sa brukar jag tvatta och ibland fixar jag kak och sant men jag har inte nagra bestamda sysslor
Övrigt
400 kr
Vad ska det räcka till?
Nästan allt. Saker som jag verkligen behöver delar jag med mina föräldrar så som sadlar och dyrare täcken m.m Dock brukar jag få ca 500-800 kronor var tredje månad till kläder.
Hur gammal är du?
15 år
Hjälper du till hemma?
Mja, tömmar diskmaskinen o lite annat sånt tråkigt
Övrigt
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Vad får ni (under 18 år) i månadspeng om ni har egen häst? 1550 måndaspäng 500 + studiebidrag Vad ska det räcka till? En tredjedel av lösdrit hyra( mat + Mangekort ingår) kläder,skor, stallprylar, kamra saker Hur gammal är du? 16 fyller 17 Hjälper du till hemma? Japp! Klipper Grästet och tömmer diskmaskinen :p Övrigt
//Anna Letfors
www.letfors.webb.se