Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 996 ggr
examynia
0

De evigt gröna ängarna..

där kommer min älskade häst att bo för resten av evigheten.. där han kommer att få äta grönt gräs hur mycket han bara orkar.. där kan han sträcka ut benen utan smärta i en snabb galopp.. där kan han må bra.

var  på en klinik utanför helsingborg i går å lämnade honom.. han gick genom en magnetröntgen idag.. å de såg inte bra ut.. pga inflammation som började för snart ett år sen så har vi åka fram å tillbaka till klinik där dom har behandlat honom å sen fått vilaå behandla å vila.. utan resultat. hans ben håller på att vittra sönder.. nedersta knäleden. båda griffelbenen.. skenbenet. ligamenten.. å benhinnorna är helt förstörda pga inflammation som inte har velat läka.. veteriären kan inte göra mer.. finns inget att göra..så nu har jag bestämt att min älskade pojk på 10 år kommer att få springa på de evigt gröna ängarna.. där kommer han få de bra utan smärta..

jag kommer att sakna honom så mycket så de finns inga ord för de.. vi har haft så många bra stunder dessa 4 år.. vi har haft så roligt.. men nu ska jag inte behöva lida mer..

Egon min underbara å bästa vän… matte kommer att hälsa på dig på ängarna.. tiden kommer att gå fort..

Gronstedt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Usch ja, lilla vännen Gråter

examynia
0

#1 ja de är jobbigt.

men han kommer slippa att ha ont nu. de är de viktigaste.

Ser att jag skrivit fel där uppe jag har skrivit: "men nu ska jag inte behöva lida mer.." de ska förstås vara HAN som inte ska behöva lida mer.