Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 404 ggr
Hannapanna
0

Hemsida! (OT)

Alltså är de nån här som är haj på hemsidegrejs?
Jag blir så galen.. ;)  Jag håller på och gör en hemsida (igen) och de funkar rätt okej, MEN.. Jag får inte ramarna att stanna där jag vill ha dom.. Dom följer alltså med ut när man har större skärmupplösning, och då blire lite smådumt.. ;) Är de nån som förstår vad jag menar?

Snuttan2
0

Kodar du för hand eller använder du något program?

vet vad du talar om och beroende på hur du gör hemsidan kan jag hjälpa till… Känner tyvärr bara till hur man arbetar i fåtal program så där är jag mindre till hjälp…

Hannapanna
0

Jag andvänder både frontpage och dreamweaver.. Men dreamweaver mest och just nu.. :D

Snuttan2
0

Eftresom jag är mer hemma på hand-kodning och man kan göra det iallafall i dreamwaver så tar vi det så, hur ser koden ut nu för frames:en?

Hannapanna
0

ooj… så här möjligtvis? :D

Anna
0

Jag håller på en del med webdesign, och kodar alltid förhand utan något program. Men jag ser inte riktigt något fel i dina koder så tyvärr…

MVH Anna - www.annaattlid.se

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Snuttan2
0

Jag är fundersam till vilken border det är som du tänker på…

Är det bara vid ändring utav skärmupplösing, eller även när man drar i fönstret så att det blir mindre större som du tycker du har problemet?

För mig i FF så stör jag mig mest på att de två som är i mitten, undermenyn som är lodrätt och main-fönstret anpassar sig efter vidden på FF-fönstret..

Eftersom jag är lat så orkar jag inte änra webläsare eller skärmupplösnig, utan frågar hellre :p

Snuttan2
0

Det som är nu är ju att du använder dig blandat utav bestämda storlekar, procent och att datorn bara får sätta in det i det utrymme som finns kvar…

Både procenten och asterixarna är sådana som anpassar sig efter skärmens/fönstrets storlek. Så det är där problemet ligger. Du måste sätta ut bestämda viddar på rätten ställen så att vissa fönster slutar anpassa sig, medans du tillåter vissa (de du vill) anpassa sig för att det ska gå till olika datorer…

PimTheGreat
0

jag har gjort en hemsida för fontane nu på freeewebs.com. ska göra en för Pim också