Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: avel
Läst 455 ggr
mazze
0

Nu står Bus hos Karnawal...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon åkte dit igår, har redan börjat brunsta så på onsdag är det planerat att betäcka henne. Det känns jätteskönt för då blir hon inte borta så länge.

Det blev tyvärr lite suddiga bilder ifrån hingstvisningen ;)

Anna
0

Vad roligt. Hoppas allt går bra nu och att hon får ett friskt litet föl om sisådär 11 månader. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

jen
0

åh vad spännande Skrattande  lycka till

mazze
0

Känns bra men samtidigt är man ju lite nervös. Det som är skönt är att jag får vara med vid betäckningarna om jag vill. Då får man ju se hur det går så på ons ska jag vara med.

Men det ska nog gå bra, hon står i boxen bredvid honom.

reddie
0

*Håller tummarna*

mazze
0

#1,2,4 Tack!

Maja
0

Aww.. Spännande!! Lycka till!! :D

bubbelbubbel
0

ååh spännande ! hoppas hon gillar honom :D
när kommer hon hem igen ?

en vän till mig har riktiga problem med deras hund, hon vääääägrar bli dräktig. haha.
till historien hör att hennes svärson har pratat blommor och bin med hunden varje gång hon har åkt iväg, och sagt att hon inte ska ge med sig om hon inte tycker om han, mycket riktigt hunden kommer hem två gånger och har inte tagit det, avbryter löpet och allt. *fniss*
underbara djur ! ;)

mazze
0

#6 Tack!

#7 Hon betäcks sista gången på sön om hon vill förstås ;) Så antar att hon kommer hem igen i början av nästa vecka. Hon tycker om honom just nu iaf får se hur det blir när de får riktig närkontakt…

MiaMaria
0

Åhhh hoppas hon gillar pojkvännen då! Hoppas allt går bra!!

Marre79
0

Lycka till nu Mia så får vi hoppas att det tar sig!!!!
Du kan väl höra av dig när du vet o när hon kommer hem!!

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon var jättesnäll att betäcka och Karnawal ÄLSKADE henne. Hoppas att det tar sig =) Hon kommer troligen hem i helgen.

Marre79
0

Hoppas hoppas att det tar sig…när får du veta det? *Håller tummarna jättehårt*

bubbelbubbel
0

oooh så bra ! *håller tummarna*

Milli
0

åå, va roligt! hoppas att det blir ett litet föl då! :D

mazze
0

Marre, det blir dräktighetskontroll 17 dagar efter sista betäckningen denna brunst.

Marre79
0

#15 Okej, då får du höra av dig!!

lisette
0

tar ni hem henne innan hon är konstaterad dräktig? när farsan betäckte "sitt" sto med skogans orlov fick hon stå kvar tills hon var konstaterad dräktig.

Mangis
0

Åh, vad kul! Särskilt skoj med naturlig betäckning, jag önskar jag hade kunnat göra det för Mangis.

mazze
0

#17 Det får man göra som man vill. Eftersom att det inte är så långt härifrån så får hon komma hem.

#18 Jo, men det är smidigare med semin om stoet är tjurigt.. Nu hade jag ju tur att Bus var så snäll att betäcka. Mangis var betäckt med ett halvblod?

Mangis
0

Ja, det stämmer. Finns inte en chans att en tävlingshäst som Spender S skulle betäcka live. :-(

mazze
0

De flesta raser går ju att få på semin men inte araberna. Mangis fölar snart då, hoppas det går bra. du får överösa med bilder sen.

Mangis
0

Självklart kommer det bilder när Stella är född…