Transportskräck!
Inte hästen, alltså, utan jag. Om en vecka ska vi till klinik för besiktning och jag är skrämd från mitt ynka vett. Jag är övertygad om att hon kommer att sparka sig ur transporten i full fart på motorvägen, eller att hon kommer att vara helt ohanterlig på kliniken och slita sig, eller att bilen går sönder och jag blir stående med en hysterisk häst längs vägen. Jag får hjälp av erfaret folk, som tycker jag är löjlig "för det händer inte", men det hjälper liksom inte
.
Någon som känner igen sig?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Man blir faktiskt överraskad hur bra hästarna sköter sig när man åker till klinik m.m!
Jag var helt övetygad att min knäppa häst skulle vägra stå still, studsa som en fotboll på kliniken och bara dra iväg. Men förvånat gjorde han ingenting av detta. Han var coollugn som om han varit där hela sitt liv!
Man blir grymt överraskad att det man trodde om hästen visar sig att det inte är sant.
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
Jag har lite av transportskräck. Tycker inte om förloppet mellan sätta fast hästen och baklämmen uppfälld. Har aldrig varit med om någon olycka, men en hel del hästar som farit ut med raketfart.
Men du har ju folk med dig, lägg dina katastrof-tankar åt sidan för dom hjälper dig inte.. =) Försök vara logisk. Men visst, olyckor kan hända. Ha alltid med en kniv, mobilen och kör aldrig själv. Övning ger rutin! Lycka till!! =)
Nu är det över och pålle skötte sig exemplariskt! Kav lugn i transporten, lite skärrad och gnäggade ett par gånger i undersökningsrummet men inte minsta bråk trots böjningar, injektioner, vägning och röntgen. Sedan blev resultaten inte så roligt, men det är en annan sak
.