Hjälm
Läste en tidningsartikel om en ridolycka. Vet inte om någon läst den men lägger en länk här http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,775706,00.html man kan även rösta längre ner på sidan.

Vi hade en tråd om det förut, jag förordar hjälm.
-Hemma hos oss har vi hjälm tvång även när vi hanterar unghästarna på marken.
Vänligen/Linda

Hittade inte tråden, hadde för mig att jag sett den någonstans.

Men det är ett jätte bra inlägg som är super viktigt!
hur duktiga är ni…
-heter tråden, den finns längre bak.

Jag har lagt min röst på att det borde vara hjälm tvång för alla. Jag tror inte på att vi äldre klarar oss bättre faktiskt. En otroligt viktig fråga i alla fall och en som aldrig kan pratas om för mycket.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Japp, jag röstade också för hjälmtvång för alla. Jag tycker att det är så självklart att man har hjälm på huvudet då man rider, jag kan inte förstå hur man kan vara utan- är man rädd att förstöra frisyren, eller vaddå?

haha, ja vissa är nog det. Eller så har de fått för sig att det inte är coolt att ha hjälm. men jag förstår inte vad som skulle vara så mycket coolare med att dö hjälmlös. hmm, krasst kanske men jag blir upprörd när folk rider utan hjälm.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag är knäpp i den frågan, för mig har alltid hjälm varit ett tvång när jag ridit, men däremot inte när jag cyklat..

…Min cykel är gammal och ingen vild unghäst längre kanske därför jag inte heller cyklar med hjälm och sabbar frillan;)
jag tror det är nått sånt ja, haha.
men ja tror man inbillar sig, iaf gör jag det, att det är ju jag själv som har kontrollen över cykeln,och även om jag har kontroll över hästen, finns ju stunder han kan göra som han vill ändå..
..det gör ju inte cykeln…sen kommer man ju till svårigheten, jag har inte kontroll över bilarna..;)

Jag cyklar ju inte inne i stan utan på en ofarlig grusväg.
haha, det gör jag nästan med. eller egentlige inte alls. haha, men jag cyklar knappt aldrig ;)