Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 1319 ggr
CaptainBunchie
0

Färgat träns på dressyr?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Någon som vet om man får ha färgat träns på en dressyrtävling på lokal nivå? Behöver veta :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Elshira
0

Har aldrig hört något om att det finns färgrestriktioner, bara att nosgrimman måste sitta i en rem för sig (inte i sidostyckena som på körträns) och pannbandet måste vara läder över hela men får dekoreras med metall/strass osv. Något annat har jag aldrig hört Tungan ute

Hakuna matata!

LindaKarlstrom
0

Har då sett en ponny som tävlade i rosa träns :)

ZipZ
0

Ta med dig tränset och även ett vanligt träns till tävlingen och hör med överdomaren, dom ska veta om det är tillåtet att ha färgat träns :)

Jag har precis gått grönt kort kursen men minns inte om det stod något i dressyr tr :/

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Salish
0

Känns ganska fjantigt om det skulle vara förbjudet…

Tusen
0

#4 Tyvärr finns det många regler i TR som är fjantiga och korkade.Flört

ZipZ
0

Skummade igenom TR2 och hittade detta:

Träns består av huvudlag och nosgrimma gjorda av enbart läder samt en- eller tvåledat
bett, som skall vara gjort av metall eller hårt oböjligt plast- eller syntetmaterial,
och kan även vara täckt med gummi.
Tyglar skall vara av läder och/eller textil. Även tyglar med tunn gummifodring eller
gummivävtyglar är tillåtna. Nosgrimma får spännas ovanför eller nedanför bettet.

Pannbandet skall vara av läder, får vara av annan färg än tränset och smyckat med
en diskret dekor.

Mvh

Sandra

Salish
0

Det betyder alltså, att tränset får vara i vilken färg som helst bara det är läder, och att man måste ha nosgrimma?

CaptainBunchie
0

Kan ju iallafall vara bra att ha med sig ett extra träns som ZipZ sa, utifall att :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

ZipZ
0

#7 Ja vad en annan fattar texten som är det ok att ha ett färgat träns av läder. Men man vet ju aldrig. Lika bra att höra med överdomaren!

#8 Precis, lika bra att ta med sig :)

Mvh

Sandra

Lorita
0

Jag skulle hur som tävla med läderfärgat träns, risken finns ju för omedvetna poängavdrag….det är ju en bedömningssport.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tatchit
0

# 10 skulle egentligen vara ganska dumt om de drog av pågrund av att man har färgad utrustning ?

"The stars tonight will brighten our faces our minds will be racing along with our hearts
Intertwined with love
The magic of us"

xoxo

maja awesome,

Zabbio
0

#11 Inte alls omöjligt att de drar ner helhetsintrycket.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

mazze
0

Jah skulle misstänka att det inte är ok med färgat träns, då som jag har förstått det att schabrak/vojlock ska vara åt det vita hållet???

Em--ma
0

#13 nej det får vara någon annan färg . det är jag ganska säker på.

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Punkity
0

Som #14 säger får schabraket vara vilken färg som helst, det traditionella är dock vitt, och iaf på lokal nivå har de flesta vitt. Jag tävlar med svart schabrak.

mazze
0

Ok, förr var det väl så? Har inte läst något TR men har hört kompisar prata om det…