Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 8529 ggr
Anfa
8

TR på Grönt kort-prov?

Hallå där! :)

Går en Grönt kort kurs och är riktigt nervös inför slutprovet. Nu är  det ju nytt upplägg också, och vad jag undrar är om man nu också får ha tr på provet, som det var förr?

Så  om det är någon som gjort provet i år och vet om man får ha det, eller råka veta det ändå så får ni gärna berätta! Glad

Klasselover
1

Visste inte om att det ändrats i år, gjorde mitt i oktober/november nån gång förra året och fick använda TR på internet att slå i och svara på frågorna på ett papper. Gick ingen kurs och pluggade ingenting utan det gick bra ändå :)

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

CaptainBunchie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag går Grönt Kort-kurs och NEJ, man får inte använda sig av TR, tyvärr… :( Men då kan man ju inte "vem som helst" göra provet, dvs. att man fick göra det utan kurs, och i princip vem som helst kunde ta det.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

ZipZ
1

Jag har gått kursen i år och man får ej använda sig av TR.

Har du gått kursen så klarar du av provet garanterat om du har haft en bra kurslärare!

Jag själv ansåg att provet va "sunt hästförnuft", som man ska kunna!

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Anfa
0

Gah okej, de kan ju knappast räkna med att man ska kunna tr utantill så..  har någon av er gjort slutprovet? samtidigt så känns det ju som att de vi lärt oss på kursgenomgångarna har vi haft delprov på.. :S

CaptainBunchie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ska göra provet troligen om 2 v :P

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

ZipZ
0

#4 jag har gjort det.

Inte alls svårt utan som sagt, sunt förnuft :)

Läs igenom frågorna på provet ordentligt innan du svarar! Så kommer det att gå jättebra!  Lycka till!

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Anfa
0

Åh va skönt att höra!

Tacktack :D

murkla
0

Jag har tagit Gröna koret nu i April och vi fick ha TR under slutprovet.

Mullemums
0

Jag tog mitt gröna kort för ca 4-5 år sedan. Då fick jag inte ha TR :/
Men jag löste det ändå å:P

Zaphix
1

Men alltså, varför får man inte ha TR på provet egentligen..?

Man har ju alltid tillgång till TR annars så man kan slå upp om det skulle vara nåt man glömt bort sedan. Är ju inte direkt som att ta körkort, där kan man inte ha boken med sig i trafiken, men på tävling kan man ju ta med TR..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Anfa
0

#10 Håller med, eller vissa delar är det väl bra om man kan utantill, men inte allt. Det sjuka är att det står i våran lärobok att man inte behöver kunna tr utantill :/ men de borde ju ändå vara ganska anpassade frågor som man borde kunna ändå Glad