Jag o mitt tjat :$
Jag o mitt förbannade tjat om tävlingar. 
När jag tagit mitt grönt kort, och ska lösa ut ryttarlicens för detta år.
Så står det att man ska välja vilken klubb man ska tävla för.. Måste man fylla i något där?
Kan jag inte tävla för Östergötlands fjordhästförening?
Jag är inte medlem i ngn annan "vanlig" klubb och har inga planer på o bli heller.
Hur ligger det till med detta egentligen?
För hästlicensen måste jag även få ut ett "betalnigskort" (?) från klubben jag ska tävla för.
Jag blir inte klok på detta :$
/Elin

för att tävla måste du väl vara medelm i en klubb? har iaf för mig det..: )
okej, tack för ditt svar ^^
Men Östergötlandsfjordhäst förening kan alltså inte räknas som det?
/Elin

jag är inte riktigt säker ,men tror faktiskt inte det..:P

Jag tror att det räknas som en klubb, för klubben i Mörrum heter: Mörrums Ryttar Förening.. Så då borde Östergötlandsfjordhäst förening också gälla som klubb :)

Du måste vara medlem i en klubb men du kan ju höra med fjorföerningen om dom räknas som en klubb!! Det borde ju dom veta… Lycka till!!

Måste inte även klubben vara ansluten till Svenska ridsportförbundet oxå….*hmmm*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Klubben maste vara ansluten, ja.

Kan inte hitta den här, så jag antar att den inte är ansluten till Svenska ridsportsförbundet och att du måste bli medlem i en klubb.
Men om man tittar här, så ser det ju ut som en vanlig klubb. Aja, kom inte fram till ngt svar men jag har iaf spånat vidare. Det finns ju kontakter där, skicka ett mejl.

Kollar man Östergötlands ridsportsförbundets hemsida sa har de inte listat östergötlandsfjordhästklubb som en ridklubb ansluten till dem heller. Sa den är nog inte det. Och jag har för mig att det star utskrivet att klubben ska vara ansluten till Srf för att man ska kunna tävla för den..?

Nu har man satt upp regler om att ridklubbar msåte ha viss sorts av tävlingar för att få lov att ge ut licenser.

Klubben hade inga vanliga tävlingar, så det kan nog stämma att dom inte har licens att ge ut.

Jag var med i Östergötlands fjordhästförening för 7 år sedan och tävlade för dem i div 3 allsvenskan (lag).. då gick det iaf.