Projektarbete
Några som vill bolla idéer? :) Till hösten ska jag göra ett projektarbete inriktning häst. Jag är väldigt sugen på att använda min egna häst till någonting, men vet inte vad.
Lite ideer som kommit upp är att fixa flakvagn och låta barn åka häst och vagn för en mindre summa där allt går till t.ex. barndiabetesfonden, men då måste jag först fixa flakvagn..
Ett annat är att starta i någon tävling och ha ett mål att utbilda honom till t.ex. hoppa en viss höjd (bana), starta dressyr osv (4-åring).
Har även funderat på att anordna någon tävlingsträning, gärna i form av tömkörning eftersom alla kan vara med då. Men hur fixar man domare osv?
Tips och idéer? :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hade det varit jag och med mina intressen så hade jag anordnat en ponnyutställning/welshutställning med clinic på kvällen….
Det hoppas jag kunna göra när jag har egen gård…
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Kan tillägga att vi kan få en liten budget om det är något som skulle tillföra skolan något, till exempel bygga terränghinder som skolan får, som några gjorde förra året, allt övrigt får vi bekosta själva..
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Varför inte en orientering som anpassas så att alla kan vara med? Både de som rider, de som kör, tömkör eller leder. Oavsett hästens/ponnyns storlek. En längre bana och en kortare, tid att ta sig runt banan beräknad på hästens storlek för ryttare eller människans benlängd om hästen leds. Och lite luriga "hinder" att passera för att kunna ta sig fram till orienteringskontrollen.
jag ska ha lastträning med mina hästar som projektarbete. Ska köra två olika metode
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)