sommarlängtan
Jag längtar sååå himla mycket till sommaren.. så nu tycker jag att vi visar lite sommarbilder :D
Vem är Eneldo?

Ha, ha ser ut som den där eneldo stack för någon i vattnet. 
Härligt att få bada med sin häst. Den enda gången som jag hade närma till vattnet var när Gejsa var ung. Då var hon så rädd för sjön så jag fick inte ner en fot i vattnet ens. I dag tror jag nog att hon skulle ha gått i. Då har jag ingen sjö att bada i…ledsen.
#2 Min isis har varit jätterädd för vatten tidigare men efter några diskussioner med matte har hon förstått att det inte är så farligt. Nu hoppar hon gärna i plurret och to.m. simmar!! Fast hon vägrar fortfarande att gå i en vattenpöl. Roliga hästar
Ska ta några bilder i sommar när vi badar med dem.
Vi har ingen sjö nära som det går att simma i utan vi får söka oss 5km bort.

Jo men vattenpölar är stora svarta mörka hål vet du. 
Jaa, det har jag inte tänkt på. Fast många gånger vet hon också att det bara är vatten. Hon vill väl inte få blöta tår
Finnen däremot går med flit i en vattenpöl och stannar och börjar skvätta med frambenen så man blir helt blöt. Hon är som ett barn, ska plaskas i vattnet. Urgulligt

Ja, vet hästar som verkligen stanna och liksom trampar med fötterna för att det ska stänka riktigt mycket.

#6 Så gör ju Soya!
-Hon älskar ju att bada, Stenis har en underbar bad bild på min älskling från forna tider.
#6 Det är nästan så hon gör, fast hon sparkar mera än vad hon trampar. Och sen sätter hon alltid mulen i vattnet och liksom vävar om så det bara strittar vatten. Det gör hon to.m. när hon dricker från ett vanligt ämbar. Så roligt att se!
#1 - Eneldo var en häst som jag red innan. Jag var medryttare på honom för x antal år sedan :)
#2 - Haha, jaa, det är mig han springer från
Men sjön var i en hage, så det gjorde inte så mycket, han kom ingen stans när han var uppe :P

Fina bilder:)

#7# Ja, det var nog henne jag tänkte på i detta fall. *asg*
underbara bilder.. du har verkligen haft med kameran vid rätta tillfällen ;)
/Elin
Vilka underbara sommarbilder!
Visst längtar jag till våren och sommaren….men just nu längtar jag mest efter en snögalopp på stubben.
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Ha, ha thea vem är inte det. snögalopp fast på en oplogad väg. ha ha
gejsa: VÄG??? Feeeeegis!
Du och gobban får följa med på lördag och galoppera lite på stubben.
Fast vi får nog förvarna kungsörsborna att vi kommer….för det är väl där vi hamnar innan det tar stopp…
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Kul att höra att ni hittar något positivt med vintern. Här försöker jag tänka positivt för gubbens skull då det är lite svårt att åka snöskoter på sommaren, men det blir svårare och svårare för varenda flinga som faller.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

här har det snöat hela dagen, en det är tö så snön lägger sig inte… hur tråkigt som helst. antingen ska snön stanna eller försvinna helt!
vill med ha sommar nuuuu

Vad då det är ju jättehärligt med snö massor av snö. Fast hundarna är inte klippta nu så det fastnar massor av snö så fort dom går ut på heeeeela kroppen. Vi måste duscha bort det.
thea akta dig så att jag inte tar dig på orden….ang lördag alltså. he he

ja det är mysit med mycket snö, men då ska den stanna på marken!

Ja, vi ska nog få ha den kvar åtminstonde ett par dagar. För vi ska ha minusgrader ett par dagar till. Har ni plusgrader eller?
elin - jag försöker.. jag har typ alltid med mig kameran ;)

ja det är ngr plusgrader. i hässleholm snöade det konstant utan att det la sig. men när jag kom hem 2,5 mil från hässleholm så var det faktiskt en hel del på marken…

den vithårige gubben, det är nisse va??? ;)

#29 Ja, och den andre är Inge
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Söta bilder :)

vilken läcker bild, hon ser koncentrerad ut… barn barnet eller?

#34 Nej en väninnas dotter,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

får dra mitt strå till stacken
hugin (till höger) och munin midsommar för två år sen

tosan och trollan (nordis jag hade på foder förra sommaren) hemkomna i hagen hemmavid…

denna bilden är så himla bra. hugin är inte mer än 2-3 månader och andreas kom hem från jobb helfärdig. slocknade på köksbordet och hunden likaså… :)

Hihi, vilken söt hund :)

#40 Ha ha vilken bra bild, två tröttisar.

Vill ha sommar nuuuuuuu. Bort med all snö. Undrar om grannarna undrar över om man är slug om jag tar hårfönen med mig ut och hjälper våren en bit på vägen.
Audiatur et altera pars
Du ska inte tro det blir sooommar, ifall inte nån sätter faaart! (ska läsas sjungande)
De nog bara att sätta igång Åsa
Har själv funderat på att börja hälla varmt vatten på gräsmattan som jag gjorde när jag var liten.
Man borde låna en sånt där stor värmefläkt som de hade i Sagan om ringen!

grr. hatar man inte när det töar och det ligger stora vattenpölar/slask i hela trädgården och hundarna dundrar igenom dom och sen springer rakt in??

Vi har minusgrader vi. Ca -3 och ska få mellan -10 till -15 i natt så här smälter det inte. Iaf inte än. Till månd eller tisd ska det bli plusgrader ha ha.
huuu, nu är det -10 här..

Har inte så jättemånga sommarbilder precis men skickar med från ridlägret jag var på i somras :D älskar det stället . Det är jag som har Sverigeflaggan längst till vänster ;P

Har är det skitkallt, och jag höll på att förfrysa tårna igår kväll när vi höll på med höhämtningen.
Fy sjutton vad kallt det var.
Vill ha sommar, sommar, sommar…
Audiatur et altera pars

Vi har haft -18 grader i natt och i morse. Nu är det-10.
#4 &5. vist vet ni att hs7ästar inte har något djupseende och kan inte se om pölen är 2 cm eller 1 meter djup? kanske därför de är s dr. man får ygga upp förtroendet så de litar på att man inte rider dem i djupa hål.

Ja, det var ju det jag skrev. Att dom tror att det djupa hål 
*putt*