Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2053 ggr
C Sernert
0

Enkätundersökning: Transport av hästar

Hej allihop!
Jag heter Christoffer Sernert och läser till biolog vid SLU i Skara. Just nu håller jag på med mitt examensarbete (C-uppsats för de som föredrar den termen) som handlar om hästtransporter.

Som en del i arbetet har jag satt ihop en en enkät som jag skulle bli jätte tacksam om alla ni som transporterar häst skulle vilja svara på. Enkäten är tämligen lång, med nästan 30 frågor, men borde inte ta speciellt lång tid (5-10 minuter på sin höjd) om man inte är väldigt osäker. Enkäten har på inget sätt några svåra frågor och överlag kommer enkätens frågor syfta till den senaste marktransport som ni utfört. Syftet med enkäten är att få en uppfattning om vilken typ av marktransporter som är vanligast i Sverige och hur de utförs.

Enkäten är helt anonym och nås på:
http://enkater.slu.se/svara.cfm?sv=2071-transport

Vänligen hoppa inte över några frågor då detta tvingar mig att kassera hela som ofullständig.

Enkäterna kommer sedan sammanställas som en del av mitt examensarbete. Själva arbetet kommer, när det är färdigt, att finnas tillgängligt via Sveriges Lantbruksuniversitets tjänst Epsilon (http://epsilon.slu.se).

Tack så jättemycket i förhand! Glad

AndreaG
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej på dig! Hur går det?

C Sernert
0

50 svar på drygt ett dygn, inte lika bra som du men du hade väl ute din över en helg om jag inte missminner mig… Glad

Annars går det sådär, har en del text men ingen struktur i det än så länge. Alldeles för mycket information i huvudet som vill ut samtidigt och som resultat kommer ingenting ut. Just nu försöker jag mest lägga in små miniavsnitt för att ge struktur… Men jag ska inte klaga, det är roligt även om jag blir stressad som faan av att "produktionen" går långsamt Obestämd

Själv då? Har du haft chans att njuta av det fina vädret från hästrygg?

AndreaG
0

Det är ju jättebra med 50 svar på ett dygn! Det kommer säkert trilla in en hel del för dig med ;)

För mig har det gått ganska bra fram till nu när jag har försökt minnas hur Minitab fungerar… Jag har lagt ganska mycket tid på attt skriva inledning och hitta referenser men nu funderar jag på att ta bort en hel sida av texten för jag tycker att den infon inte är tillräckligt relevant. En del arbete i "onödan" alltså. fast som du säger så är det ju kul iaf :)

Har varit ute med hästen en del men mest promenader. Han har ju precis blivit frisk efter två månaders sjukdom så vi tar det väldigt lugnt.

Ikväll blir det Star Wars eftersom det är Star Wars-dagen idag. Måste ju fira det lite!

C Sernert
0

Star Wars-dagen? Hur har jag missat det?!? Och igår var det tydligen kaffedagen vilket jag oxå missat. Förstår inte, mina två favoritsaker och de har dagar som jag inte vet om?! Tungan ute Vad blir det för Star Wars då? Har säsong 1 och 2 av den animerade serien Clone Wars på dvd om du är sugen på att låna…

Näh, att analysera datan är inget jag heller ser fram emot speciellt inte då jag kallt räknar med att jag kommer behöva göra en serie ANOVA:or Obestämd

AndreaG
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om någon hade koll på Star Wars-dagen så trodde jag att det var du! Det blir The emire strikes back idag, var så länge sedan jag såg den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_Day

Jag är ju lite tveksam till den animerade serien men man kan ju testa ett avsnitt…

Den 25 maj får du plocka fram handduken för då är det Towel Day! Det är superviktigt att hålla kolla på alla nörd-dagar förstår du ;)

C Sernert
0

Ska övertala Challe att vi ska titta någon dag, kan juh ringa och säga till när det blir :)

Det var värst, kanske dags för mig att inse att 'the nerd' börjar bli svagare i mig såhär på ålderns höst :P Eller så har jag bara nördat in mig på så mycket annat så jag tappat kollen…

C Sernert
0

Oj, tjohej… Idag var det helt plötsligt över 650 svar!? Förvånad

AndreaG
0

Jösses! Grattis, där slog du mig ;) Kom bara ihåg att kolla igenom alla svar och plocka bort de "tomma" enkäterna (om det finns några).

C Sernert
0

Dryga 900 svar idag. Om inte annat lär det finnas ofullständiga enkäter som jag behöver gallra bort. Sen har jag problemet med vad jag ska göra med alla 'Annat'-svaren, försökte ha så få som möjligt och ha en tydlig förklaring för att undvika dem men men… Många tycker islandshäst är en aktivitet, jag förstår vad de menar men det är fortfarande ingen aktivitet. Men på det hela taget ser det bra ut.

Jag och Challe pratade om mat och Clone Wars på lördag… :)

C Sernert
0

Vi bestämde söndag, maten som serveras är hallumipasta med paprika Glad Vi sa ingen tid men är du intresserad kan jag skicka ett sms när jag vet…

AndreaG
0

Okej, gör så :)

C Sernert
0

Enkäten är nu stängd. Tack till alla som tog sig tid att svara! :)