jag vill
ladda upp bilder i fotoalbumet här.. men jag e rädd att folk ska kopiera.. är du stor chans att folk gör det?
kram på er alla.
PS: linda, detta e bästa hästsidan ever :D
/Elin
nej, det är nog ingen fara…
varför vill du inte någon ska kopiera?
därför att det är mina bilder.. o min häst.. o jag själv.. vill inte att ngn ex: ska ta bild på mey o skriva ..aah detta e jag.. eller ta en bild på nisse o bara de här e min häst blabla.. förekommer ju mkt sådant nu.
/Elin

Men ser du sådant så ska du anmäla det. För att det är olagligt att ta någon annans bild utan tillåtelse.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Du kan ju skriva in namnet på hästen eller vilken info du vill i bilden med paint i windows-tillbehör eller i vilket bildprogram som helst och då måste ju den som tar din bild retuchera bort de men såklart ingen garanti att inte någon kopier och spar bilden
mvh/bjorsa

#3 fast cashen i datorn spar ju alla bilder man varit på å då skulle ju de vara olagligt men jag kan inget om lagarna för kopiering men nog får man spara bilder från internet utan tillstånd eller har jag helt fel?
Däremot att ta någons bild och sedan göra den till sin blir ju nån form av förfalskning el likn .
mvh/bjorsa

bjorsa, det jag svarade på var mer det som skrevs i #2. Att ta någon annans bild utan lov och visa den är olagligt. Och ett foto är låst till fotografen länge efter dennes död. Tror det rör sig om 50 år efter att fotografen dött som det är fritt fram att använda bilderna. Så om man spar en bild i datorn och väntar till man vet att fotografen varit död i dessa år är det okej att använda fotografiet. Men du måste likväl uppge vem som är fotograf.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

#6 Jo jag fattar nu :-)
mvh/bjorsa

Vad bra.
Audiatur et altera pars

Som sagt är man rädd om sina bilder så ska ni tänka på att jag inte tar ansvar över era bilder om ni väljer att visa dem.
Vänligen/Linda

är man rädd för att ngn ska sno bilderna ska man kanske inte visa dom heller då!