Fy faan va hemskt!!
Fy fan vad HEMSKT!!!!!!!!!!!!!! Så ELAKT!
urs. pallar itne att se.. hur kan detta vara tillåtet?? vad händer med hästarna efter dom varit där inne? man kan väl inte lära en sådan där häst något? eller blir dom slaktade? eller vad händer sedan?

fy jag blir jättteledsen när man ser sånt :``(

Dom spänner väl åt nåt vid buken? eller vad det nu är, så att dom bockar o så.
Jag skulle vilja utrota djurplågare!! Precis alla!!

Orkar inte se mer
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst
Funkar inte här. Eller tar aslång tid pallar inte
?!?!)"))####¤¤¤¤¤¤ SATANS GUBBJÄVLAR!!!!
DÖ SKA DOM!!!!!
Tårarna bara rinner, fan ta dom!! 

/Elin

Berätta vad dom gör. Varken vågar eller orkar titta.

elin, tänk på ditt språk är du snäll…
Jag gråter …
förlåt lisette, jag svär så det haglar IRL, så jag skriver som jag säger, ursäkta.
/Elin

detta var anledningen till att jag frågade er vad ni tyckte om hemska filmer..

elin, jag skriver med som jag pratar. men jag försöker att itne svära… ;) men det är svårt ibland.. :D
Någon som lyckas få sök-funktionen att fungera och orkar söka efter den gamla tråden med rodeo-disskutionen?
Tycker det är bättre att ta upp gamal tråd så att man slipper sitta och upprepa samma argument och saker som redan varit uppe…

saåg inte mkt, det är bara för mkt när dom dunkade hästen huvud i gallret!? :I :O 

fn vad jag svär i mitt huvud just nu. Tänker inte en enda #¤&())(%&(tes ¤¤%&%(vla tanke på hästen!!
Fattar inte hur kul det kan vara?? Det enda som är "kul" är ju för f*n att puckoryttaren hamnar under hästen och skadar sig som sjutton så att han aldrig mer kan rida igen!!! På Americas funniest home videos när det kommer upp filmer med rodeo t ex. Jag sitter där och garvar inte ett skit! fy farao

snuttan, använd mina inlägg så hittar du den där!
Men jag har ju så många inlägg, blir svårt att hitta :p

Fy fan…såg bara lite i början och det räckte för mig…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Visade den för Inge, (han har jobbat som nödslaktare och är ganska garvad) han fick tårar i ögonen, och det säger inte lite.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

hur kan man utsätta djur för ngt sådant!!!!!? blir sp arg o ledsen..dom blir ju psykiskt förstörda..
stängde ner rutan när jag ordet "rodeo"

Såg bara några sekunder och ryser ändå upp till hårbotten. Hoppas alla dessa "ryttare" och människor dör en lång och plågsam död.
DJÄVLA DJUR PLÅGARE skut dom som gör så…………

kunde bara titta en liten liten stund innan underläpen började darra. han va lite små lik min lilla tarek oxå 
Vidrigt…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Fyfan, gråter…
min son kommer och frågar varför jag gråter.
nu sitter vi och gråter bägge två!
fyfasen vad jag skäms över att vara människa 
är det verkligen lagligt i USA ??

Vad gör dom? Rider dom ¨på dom tills dom dör eller vad?

Jag undrar oxå va de gör! VIlli nte titta. :O
Jo, usch, det var ingen trevlig video, de verkar inte ha en endaste tanke på djuren, bara på underhållningsvärdet.
Jag kan ju på sätt och vis förstå varför man gjorde så förr i tiden, men absolut inte nu, speciellt inte då djuren inte har samma vilkor som människorna. Jag förstår inte underhållningsvärdet av att se kor/kalvar kvävas till döds, då tycker jag det är mycket bättre att ha en dummy som dras av en bil (är ju nästan samma sak)
Jag tror ju att man var mer rädd om djuren förr också, eftersom det kanske var ens enda tillgång/inkomst. Sån här rodeo (liksom tjurfäktning) borde förbjudas.
(jag tror ju att man kan träna en häst att bocka av en människa utan att plåga den för det….. så idiotiska människor kan väl få ha kvar sin underhållning, men det måste ju ske på rätt sätt så att djuren inte lider )

Kväver dom djuren till döds??
#31 Kanske inte, det är inte huvudsyftet i alla fall, ju, men jag tyckte mig se en bruten nacke och behandlingen kan inte varit nyttig för djuren….. Tror att många av dessa kalvar behöver avlivas efter det de fick gå igenom (Hästarna kom ju lindrigt undan om man jämför….)
Kan ju ta och berätta för alla som inte vågar titta vad det handlar om: Det är en video om rodeo där man får se hur illa djuren behandlas. Hur de gör för att hästarna ska få dålig balans (i den del av rodeo där hästarna ska kasta av ryttare) och de är allmänt elaka mot hästarna (drar i öron, fäller dem mm) Sedan kommer det en del om kalvar, Calf Roping (tror man kör nåt liknande i Sverige, men med dummys istället för levande djur) och man får se hur de rycks och "tumlar" runt när de får lassot kring sig och det är här man får se hur djuren nästan kvävs till sån grad att de inte kan stå upp efteråt.
Jag tyckte inte att den var så hemsk att man blev tårögd, men hemsk var den, men också på ett vis upplysande och jag tycker nästan man bör ser den…. (om man orkar, det är inte så hemskt i början av filmen och mår man dåligt av det så bör man nog inte se vidare…)

Vill inte se, pallar inte mera.
Blir så arg när jag inte är där så jag kan skjuta ashögarna.

Ja det låter ju verkligen inte mysigt. Stackars djur.

Men fy fan…
Hur kan man göra så mot ett litet djur, å stackars, stackars dessa små kalvar…. *snyft* 
Kan även tillägga att under rodeon så är det hästar som smäller in i väggen och bryter benen eller liknande.. De tar sig inte upp efteråt i alla fall.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Men varför springer dom in i väggen då? Har som sådan fart eller?
#37 Tror att många hästar har sån panik för att få bort "saken" på ryggen (de har ju blivit hetsade innan) dessutom tror jag att åt minstånde vissa hästar behandlas på ett sätt som gör att de får dålig balans och "sense of direction" (kom inte på ett bra ord för det på svenska ^^') Man kan hitta mer info om rodeo på rodeocruelty.com (jag har dock bara skummat igenom den, så jag är inte helt säker på att det jag säger är helt sant)

#37, dom bla. dunkar en hästs huvud i väggen innan den släpps ut.

#39# Tycker det låter otroligt. Hur fasiken går hästen med på det eg? ja, jag vill inte veta eg heller. Dom som gör sånt här borde få smaka på samma medicin.

förstår inte hur man kan göra nåt sådant.dom behöver hjälp
#40 De står inne i en liten "gallerbox" som de precis får plats i och alltså knappt kan röra sig. Så har de rep runt halsen och drar till i det ett flertal gånger så hästens huvud slår i gallret på sidan. Så deras balans är väl inte den bästa, och eftersom de håller på att slänga sig och bocka för att få av ryttaren är det ju lätt att råka smälla in i väggen..
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Herregud vad ruskigt. Berätta inte mer är du snäll. Orkar inte läsa mer.
Hur kan man gå och kolla på sånt där djurplågeri egentligen??!! Usch, blir jätteledsen ju….=(

nepp, klarade inte av hela. Blir bara på så dåligt humör.
Jag fattar inte vad dessa idiotmänniskor får ut av detta. Fega kräk till människor, jag avskyr dem alla!!!!!
Tror dom att dom e coola när dom ger sig på försvarslösa djur? Fega as är vad de är! Stackars hästar och kalvar, man såg hur vissa bara hade gett upp…..
HUR KAN NÅGON VARA SÅ GRYM!!!???!!!
LÅT OSS SPARKA BOLLARNA AV DE MÄNNISKORNA SOM GÖR DETTA, ELLER NJUTER AV ATT SE DET !!
Vad är det för …………som lägger ut sånt på nätet????? det är levande individer och dom ska behandlas med respekt precis som vi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#47 Videon är ju faktiskt där för att visa grymheten med rodeo, så jag tycker faktiskt att det är bra att den ligger på nätet. Det hade varit skillnad om syftet varit att visa hur "coolt" rodeo är.

NEEEEJ!!!! såg en snutt. Vad f*n håller dom på med? rena vansinnet djurplågeri av värsta slag!!!!! Någon som vet om det är tillåtet?

Har inte sett videon men läst lite av vad ni har skrivit.
Någonstans måste ju dessa människorna ha något fel i huvet.
Eller så är de uppväxta med att behandla djur på detta sättet, för att få ett stopp på det är nog det bästa inte att skjuta de även om man skulle velat. ^^, Finns alltid andra! Det bästa hade varit att USA och de länderna som har sådant här föbjuder det genom lagen. Det är ju inte bara USA som håller på med sånt här elände, jag tycker det är minst lika hemskt med tex tjurfäktning… Och det finns så mycket annat i andra länder och så många sjuka saker… Men som tur är finns det väll inte så mkt skit i Sverige?

Jag tycker den här filmen är bra. Riktigt bra. Den visar verkligheten. Något många djurvänner blundar för.
Sådant här måstefram. Jag lider när jag ser dem, men tvingar mig själv att titta ändå.
Jag blir arg, ledsen och orden jag vill säga lämpar sig inte att säga till någon mer än de som utsätter djuren för detta.
Men likväl tycker jag det är bra.
Sådant här ska fram.
Om man inte vill se verkligheten hur ska man kunna kämpa emot den. Likadant programmen där de flår levande hundar och katter. Vidrigt. Men sådant måste fram det med.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#52 Håller med, tvingar mig själv att se. Det enda som går igenom mitt huvud om o om igen är - Vad sjutton får dom ut av det? Lider något oerhört med de stackars djuren. Detta måste fram o njuter folk av detta så är de rejält psykisk sjuka!!!!

Jag har själv inte tittat på filmen men jag kan av era reaktioner att dömma förstå att det var väldigt otrevligt att se….men SNÄLLA ni MÅSTE tänka på språket ändå!!
Attlid…ditt inlägg var lite väl grovt, därför väljer jag att ta bort det.
Mvh Charlotte medarbetare
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Såg bara en stund för annars hade jag haft för många sömnlösa nätter framför mig. Fy allt från f-n till s-n ordet vad jag hoppas att deras små ynkliga människoliv ska plågas någon gång. Måste genast göra något fysiskt ansträngande för att bli av med lite av frustrationen. Vilken skyddad värd jag lever i som tror att alla vill både djur o människor väl.

Nu har jag tvingat mig att se denna video. Jag blir så ledsen, stackars hästar och kalvar. Önskar att de djurplågare de är ska få känna på samma behandling. Fy sjutton!

Det finns inte ord att beskriva hur hemskt det var att se den videon…
Det finns inte ord att beskriva vilket h-vete dessa kalvar och hästar går igenom.
Finns det inget sätt att stoppa detta? Inte kan det vara tradition att med flit skada och döda oskyldiga djur för nöjets skull?
Vi människor anser oss vara den smartaste varelsen på jorden, jag är tveksam.
Hemskt.

#57 Det är mycket man som människa (som den intelligenta rasen) får skämmas över tyvärr.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Alltså ja fattar inte att detta är lagligt?? Det borde verkligen förbjudas.. Tänk om vi skulle göra likadant med dom där så kallade "hästkarlarna" Skjutas borde dom göra!!

Va f*n är det för fel på vissa människor egentligen, och dom som var värst var väl ändå dom som kollade på uten att hjälpa djuren, blir så arg när jag ser sånt här 
Det är verkligen fruktansvärt!! Finns inte ord för att beskriva känslan när man ser dem stackars djuren! Framför allt kalvarna.. Tänk så hemskt att bli utsläpad från en arena, helt mörbultad, med en snara runt huvudet! I andras ögon kanske de förlorat all värdighet. Men för mig är de dem tappraste små djuren jag någonsin sett som måste stå ut med det där lidandet. Fy f*an för människor säger jag bara..

Orkade inte titta mer… Hoppas dom förbjuder sånt här….

Jag hatar djurplågare särskilt de som gör illa hästar och andra djur de borde veta bättre!!