Tävling 2 dagar i rad
Nu är det så här, jag kvalade till en hoppning final som är på en lördag. Dagen efter (alltså söndag) är det en till viktigt tävling i samma gren och höjd.
Lördag- 80 cm, omhopning. Jag skrittar dit (leder nog hela biten) & det tar ca 20 min i skritt och sedan skrittar jag hem efter tävlingen. Sedan tänkte jag börja hoppa fram och göra allt så kort som möjligt för att spara orken.
Blir lite jobbigt att åka transport då hon även också skulle bli ännu tröttare.
Söndag- Transport, 80 cm utan omhoppning. Även här spara så mycket som möjligt.
Min fråga är alltså, blir detta för mycket? Detta är 2 mycket viktiga tävlingar som jag gärna ser att vi är med på. Tänkte bara fråga om ni tror hon orkar?
LD hoppning, D- ponny 148, Är ute och tävlar lite grann nu och gjort det några helger nu. Nu har jag ju äntligen fått mitt gröna kort desutom.
Vad tror ni??
Tänkte spara på henne och låta henne vila 2 dagar innan tävlingarna. Vi har haft ca en månads vila sedan förra tävlingen.
Vet ju många som åker och tävlar flera dagar i rad sedan är det ju såklart olika med nivå, kondis osv.
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Blir hon tröttate än hon skulle blivit under ett vanligt ridpass? Ofta är ju inte tävligar särskilt jobbiga i förhållande till hur hårt man tränar hemma. Och tränar gör man ju flera dagar i rad.
Överlag tycker jag att hästar orkar mycket mer än man tror.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Jo jag tror också det är så. Hon blev väldigt trött förut då vi red till ridskolan men då hade hon björnpäls och blev genomblöt. det var ju trots allt långframridning..
Dock sparkar hon och blir så orolig i transporten så är hon genomblöt när vi kommer fram. Men å andra sidan är ju det stisa tävlingen och inte första. Jag tror det blir bra, tänkte bara vad andra tror =)
Tack
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

äsch det där är ju ingenting, tävla du båda dagarna :)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~