Vad heter nosgrimman?
Kan varken hitta den på Hööks eller Börjes :/ Ser att ni har den som ikon bakom RIDSPORT . hmm…vet nån vad den heter?
Är det inte en aachengrimma?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nej, en aachen har väl två remmar?
stubben diana heter den på hööks…
#2 Man brukar kunna ta av den andra remmen. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Jaha :D haha *klant* men jag menade iaf de med extra breda nosgrimmor ;)
den extra remmen kallas snok:Dhihi

det är en vanlig engelsk nosgrimma. den andra remmen heter aachenrem=aachennosgrimma
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Heter den inte engelsk nosgrimma?
Engelsk nosgrimma är det jag tänker på. Aachen är det då inte.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Det här tränset var av märket Claridge House, och det säljer dom väl på Hööks? mEN JAG HITTAR DET INTE :/

#12 oKEJ, MEN DET BORDE DOM VÄL SÄLJA PÅ HÖÖKS?

Håller med #12 och#13. Den heter engelsk nosgrimma

Engelsk nosgrimma är helt rätt
#14&15: Jag tror att det är en gammal modell som dom har slutat med…
Men, som någon tidigare har vart inne på så är det nog en aachen med snoken är borttagen, tycker att jag ser den lilla "ploppen" som man trär snoken igenom.

Nej, men det här tränset hade inte en "plopp" som man kunde trä en aachenrem igenom :/
Okej, då är det en engelsk :)

okej, men var hittar man sånna?
Har för mig jag har sett i Höökskatalogen, men hittade inget på hemsidan. Gå till en vanligt ridsportsaffär så finns det säkert :)
Emelie, har inte Neutron en sådan nosgrimma? :)
Han har aachen med snoken borttagen :)
Jill_Niss; Om inte den lilla "ploppen" till snoken stör alltför mycket kan du ju köpa ett träns med aachengrimma :)
Aha okej :)
Windy har en sådan där plopp på sitt träns och jag tycker alltid den stör på alla porträtt på henne så jag får sitta och redigera bort dom. 

#25 Ja, dom stör :P haha aja, får ta och åka till Aubiose och kika på tisdag ;) men tack för hjälpen :)