Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2702 ggr
viktoria91
0

Flughuva på natten?

Hur gör ni här inne? Har ni flughuva på era "kreatur" under natten? Jag har fått för mig att dem ser dåligt med den på natten. =)

Elshira
0

Jag tror nog inte det är någon fara, men tja bättre ser de väll knappast. Fats man ser inte så tokigt som man kan tro ibland (beroende på modell) prova att sätta dem nära ert eget ansikte och titta ^^

Men har man itne en väldigt kuperad hage utan en "vanlig" hage med öppen åker, något vindskydd och kanske ett utkiksträd osv så tror jag inte huvan är ivägen. Blinda hästar hittar ju till och med i hagen (eller ja de med väldigt dålig synd då).

Hakuna matata!

Tusen
0

Vi har kuperade hagar med träd i och våra har flughuva på sig dygnet runt. har aldrig märkt att de ser något sämre med flughuvan på, inte ens på natten.

[Emma-Rhino]
0

Jag har på dygnet runt. Tar av den då det är som minst mitt på dagen så att de inte får skavsår.

Tror inte de ser sämre men det är ju bra att kolla upp! =)

Zaphix
0

Fast sämre med det bör de ju se, sätter man själv på sig en sån över ögonen så ser man ju sämre. Man ser träd och stenar, men det är ju ändå markant sämre. Iaf för mig.

Förstår inte varför hästar då inte skulle se sämre med den på..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

viktoria91
0

#4 Precis så jag också tänker! Tog själv på mig huvan och gick runt med den, tur att ingen såg mig ;), och man ser sämre med den helt klart.

Tusen
0

#5 En fråga bara. Eftersom du ställer denna fråga, har du tänkt att låta din häst gå utan? Det går väl bra det också. Det är ju så hästar har det normalt. Varje dag får man göra olika val här i livet och välja det som man anser vara bäst.

viktoria91
0

#6 Hon går både med och utan. Jag undrar mest över hur mycket dem egentligen ser på natten med den på sig, flyweil brukar jag ha på natten men vill egentligen inte ha grimma på henne i hagen. Kleta in huvudet i flugmedel funkar till viss del.

[Emma-Rhino]
0

Man får väl se det ur en helhet. Jag tror personligen att de har det bättre med huvan för i våra skogar så är det kryp och fugfän igång tills sent, så pass sent att man hunnit gå å lägga sig. Och uppe i ottan är de också.

Så jag skulle nog tro att de har det bättre med huva än utan. Även om de ser sämre så verkar de ju inte lida av det. =)

CelsiusT
0

Jag har gått över till att ha en luva över öronen med trådar ner i ansiktet istället. Tycker den känns bättre, ger inget skav och hästen ser bra med den, hon blir dessutom inte lika störd av den.

Medarbetare på westernridning.ifokus

jackiejohn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt ena sto har huva och hon kan inte ha den på natten Tungan ute Hon är väldigt fjompig av sig i normala fall och kan bli livrädd för en sten som hon gått förbi 1000ggr så när hon hade de på natten och jag kom ut i hagen höll och hon kom gåendes mot mig var hon helt vilse såg det ut som och hoppa till för minsta lilla Tyst

Så dom ser sämre och är dom som mitt sto är det ju inte superbra att ha på dom på natten oxå (enligt mig)

viktoria91
0

#10 Fjompig är hon inte, allt konstigt ska undersökas! =P Hon får stå ut med 10 ton flugmedel i ansiktet. ;)

jackiejohn
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

11# Hahaha, jo men hon är allt roligt, brukar retas med henne när hon håller på så och då glömmer hon bort att bli "rädd" Flört

Joo…hon får ju göra de men det är vad som är bäst för hennes del Glad