PÄLSGLANS! SNälla svara(A)
Hejsan ,
Jag har hört att man kan göra pälsglans av barnolja och vatten?(i en sprajflaska)
Är det "sant" ?
Brukar inte andvända pälsglans men om man kunnde göra det av barnOlja och vatten , så skulle det va kul att prova ..
MVH 
ingen som helst aning…! kändes som att det inte borde bli samma resultat,men säggärna om det funkar!

Låter lite kladdigt. Hualigen att få bort det sedan. Men som sagt var, många hem tips fungerar ju faktiskt. Säg till om du testar och hur det fungerar.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tycker den på burk med rött lock som man köper på ridsport för typ… 79 spänn eller nåt, är bäst :) Det är typ en gelé man kletar in…
själv föredrar jag vanlig glansspray… det är ju inte så dyrt å håller länge å så, så jag har som inte känt behovet av att söka något annat.
Varför använder ni pälsglans? Nu låter jag väl äckligt präktigt och det är inte min mening, men varför inte rykta istället? Fast det ska visst vara bra att ha i svansen så den blir lättare att reda ut men jag har aldrig provat.
klart man ryktar..! ag ryktar väl typ en timme om dagen, men dels för att få den extra glansen till tävlingar, och till att ha i svansen, så vill jag gärna ha lite glansspray.
min häst får en väldigt tjorvig och jobbig svans, men bara man tvättar den ibalnd och har lite glansspray i så håller den sig mcyket bättre! å så näts den inte lika mycket… så hon får tjockare svans..

Jag brukar dränka min hästs man och svans i pälsglans en gång i månaden och borstar igenom dem ordentligt. Dom blir då lätta att reda ut och slits inte lika mycket. Jag borstar svans och man nästan dagligen men inte så noga. Ett bra sätt för mig då min häst är håröm. Pälsglansen sitter kvar några veckor.

Jag tycker också att pälsglansen hjälper till att göra man och svans lättare att kamma ur tovor. Mycket möjligt att det är inbillning, men det känns så i alla fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
nog hjälper det alltid!
Huga, en del pälsglans känns ju precis som glidmedel på fingrarna… :P
haha, glidmedel, jasså jasså ;)