Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1009 ggr
LinneaG
0

skriva annons

Hur kan man skriva en bra annons? Som personer kan fastna för?

Eftersom jag söker en häst att köpa så har jag lagt ut en annons om att jag söker en häst.
Men var lite osäker på hur jag kan skriva.

Annonsen

Något som jag borde ändra eller lägga till?

/ Linnea

E_hjo
0

Tycker att det såg bra och seriöst ut.  =)

LinneaG
0

Tack =)

linasvovvar
0

Det såg jättebra ut. Men kanske ett litet tips är att du kanske skriver ut ditt maxpris. Det är ju inte så kul om du får mail ang hästen som är din drömhäst som sedan inte passar din plånbok.

Mvh Lina

LinneaG
0

#3 - tack, la till det i annonsen.

bubbelbubbel
0

det ser bra ut tycker jag !

gejsa
0

Om man säger så här: Om jag inte visste mycket om dig så hade jag nog frågat mig själv varför har du bytit häst så ofta. Kanske inte så bra att skriva ut allt. Det skulle räcka med att skriva hur länge du ridit att ni har jättefina stora hagar att gå i osv. Försöka locka ägaren till hästen att tycka att det blir ett bra ställe att sälja till.

Jag skulle iaf akta mig med att sälja min häst till någon som har bytit häst så ofta. För dom vet ju inte vad du har varit med om och varför du bytit tex. Helst vill man ju sälja sin häst till någon som behåller den livet ut. Iaf vill jag det.

Det är lika dant när någon kommer till mig och söker stallplats. Då säger jag nej om dom har flyttat ofta. Hade ett par här förra helgen dom hade flyttat 4 ggr på 2 år. Då känns det inte riktigt. Vems fel är det då? Stallägaren, hästen eller hästägarens fel.

Hoppas du förstår hur jag menar.

Du kan ju berätta när du har fått någon som är intresserad av att sälja till dig sedan.

Så tänker och tycker jag iaf.

LinneaG
0

#6 - tack gejsa. Ska se om ja kan skriva om den lite! =)

gejsa
0

#7# Varsågod! Hoppas du förstod hur jag menade.

gejsa
0

Vad tror du om denna häst kanske. http://www.annonsdirekt.se/default.asp?gotourl=%2Fasp%2Fsektioner%2Fdefault%2Easp%3Fsekt%3D8%26query%3DBukefalos

Går säkert att få ner i pris när dom ser era hagar osv. *ler*

Between
0

Du kanske ska skriva vad du ska ha hästen till?! Jätte bra annons tycker jag!

LinneaG
0

#9 - den funkar inte?

gejsa
0

#11# nej, jag märkte det. Men klicka dit igen. Ta södermanland, sedan hästar  pris upp till 9999 kr, titta på sista annonsen där. Bor i Stjärnhov. Ett 12 årigt sto. Verkade ju bra. Pris 7000 kr men dom har sökt köpare ett tag så…

Loa-bg
0

Skriv gärna hur du rider. Tex. om du är mjuk i handen osv. Det är något jag gärna hade velat veta. Sen kan du skriva mer om var hästen ska stå och mer om dig själv (som jag skrev ovan, hur du rider) istället för att skriva om vilka hästar du har haft. Jag förmodar att du försöker förklara dina erfarenheter, men det känns viktigare att du skriver hur livet kommer se ut för kommande häst.

Det var vad jag tycker iaf, du behandlar det som du vill ;)

Lycka till, hoppas du hittar nån fin pålle!

LinneaG
0

På onsdag ska jag åka och träffa ägaren till ett femårigt vbl sto.

Jill_Niss
0

Vad roligt! Hoppas att ni passar ihop :) Tycker själv att varmblod är en av de bästa raserna ;)