Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 3193 ggr
Blackout
8

D-ponny lånas ut på foder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Connermara/hbl sto lånas ut på foder till någon som vill tävla. Ryttaren ska ha tävlingsvana i hoppning eller fälttävlan och vara under 18år. Carissma är ett sto på 8år som inte passar till någon av mina stallflickor så nu får hon komma ut på foder till någon som vill tävla. Du ska villja ha henne en längre period då jag tänkt att ha henne som avelssto men tycker det är synd att ta henne till avel när hon är en fullt frisk och lovande ponny. Hon mäter 145cm i manken .Hon har varit tävlad klubbtävlingar på 1m med 1a placeringar men ej kommit ut pga att tjejen som ridit henne ej haft grönt kort. Hon har varit på fälttävlanstränings läger och visade sig ha bra kapacitet i det då hon är orädd , pigg och frammåt. Hon lyssnar väl på skänkel och är pigg. Aldrig dum men kan busa lite men slänger aldrig av någon. Hemma har hon hoppat bana på 120cm och klarade sig fint.

finns det ngn där ute som vill komma upp i de högre klasserna och är duktig med hästar ?

wilmster
0

Hej! Jag letar efter en D-ponny att ha från början av 8 (går i sjuan nu) 6 eller 12 månader frammåt. Jag är 13 år, söker och bestämd, men gillar inte okontrollbara hästar. Hör av dig om du inte har hittat nån så berättar jag mer om mig. wilma.ulfberg@hotmail.com