tävlingsfrågor
Vad räknas fjord SM som? går den som regional?
Kan ni berätta vad ryttarlicens och hästlicens handlar om? Vart man får tag i det och vad de kostar? Hur länge håller ett sånt? eller måste man köpa ett nytt efter t ex 3 år??
Jag måste skaffa mig ett grönt kort.. men har ingen aning om vart jag ska vända mig :(:(
Kvalet är i höst och jag måste väl både ha grönt kort och ryttarlicens till det väl??
/tacksam för svar
/Elin

Jag tror att ridklubbarna brukar fixa "grönt-kort-kurser" lite då o då (iaf funkar det så på den jag tog mitt kort på), så vänd dig till nån ridklubb i närheten o hör med dom hur dom brukar göra :)
Dom andra frågorna kan jag tyvär inte svara på :P
Ryttarlicensen kan du skaffa på ridsportsförbundet, gäller året ut, skaffar du dtet nu så gäller det till 31 dec. (www.ridsport.se)
Vänd dig till din ridklubb, dem brukar ha grönt kort kurser. Det gröna kortet har du livet ut..
Man måste ha både ryttarlicens och grönt kort från lokal tävling och uppåt.
Vet inte vad som gäller med hästlicens..

FjordSM vet jag inget om, men det finns säkert att läsa om på internet.
Ryttarlicens - gäller året ut, man kan lösa licensen när som helst, men gäller inte ett år utan bara det året. Så smartast är att köpa tidigt, då känner man att man har användning för det, än om mna köper i slutet ¨på året så har man ju inte det lika länge… Behövs från och med lokal tävling.
Priserna står på Svenska ridsportsförbundets hemsida. Gå in i menyn till vänster: sport/tävling sen licenser.. =) lätt att hitta.
Hästlicens - Gäller hela hästens liv. Priserna hittar du på samma som ovan. Behövs endast från regional tävling och uppåt.
Grönt kort - Gäller hela livet ut på ryttaren. Oftast finns det klubbar som anordnar grönt kort-kurs. Kolla i klubbar nära dig.
Ja, du måste ha grönt kort, ryttarlicens. Och ev. hästlicens(om den är regional eller högre) innan tävlingen. Du måste också ha giltigt vaccinationsintyg med dig till tävlingen. =)
Det finns massor med information på Svenska ridsportförbundets hemsida. Du kan också mejla till någon där om du har frågor som du inte hittar svar på =)
//Yessica
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

man måste ha juniorlicens om man vill hoppa högre… blir lite dyrare.