Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1235 ggr
Eve
0

Fotokunnig?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.. Jag vill ha bilder på när jag tränar och jag håller till i ridhuset.. fotona blir jättemörka, vad ska man göra för att inte få de svarta? De blir så mörka att jag måste ljusa upp dem, då blir de jättekonstiga. har ni något tips på läge i kameran för att inte få denna effekt?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

LinneaG
0

Skriv på Foto forumet..ja fick bra svar därifrån!

Eve
0

Ah, smart ;)

LinneaG
0

Flört

bebbe
0

#1 var hittar jag fotoforumet?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Längst till höger under Mina sajter finns olika sajter du kan klicka på. Det är inte bara ridsport förstår du. Flört

emsems
0

eve, du måste ändra inställningen på kameran till natt/mörker. när du väljer detta så är kameran mer ljuskänslig och bilden bör bli mycket bättre. beror dock helt klart på vilken kamera du har. ok du kollar imn löshoppningsfilm, så ser du hur det blev med min kamera då (iofs filmkamera, men samma princip.)

Linda
0

lägg till i era favoriter om ni hittar en annan iFokus sajt som kan vara av int.på så sätt får de in er som medlemmar.

mvh Linda

davidia
0

sådär är det när jag tar bilder också.blir jätte mörka.man ser ju inte vad det är för nått på bilderna……..jätte tråkigt.

Linda
0

Det är så typiskt i ridhus.

Eve
0

Problemet är bara att fotografen står oftast inte så nära att blixten som nattläget ger når hästen, då faller ljuset på något helt annat och hästen blir lika svart i alla fall.

emsems
0

du ska inte ha blixt, det är då det blir så, du skall ha pånatt… våra kameror kanske fungerar olika. läs igenom bruksanvisningen

davidia
0

när jag tar på natt på kameran så blir hästen suddig……

Eve
0

Jo, men när man har på natt och ingen blixt så blir allt som rör sig suddigt istället..

davidia
0

ja och då blir inte bilderna bra för det istället…………det var allt bättre med vanliga kameror med rulle iSkrattande

emsems
0

hm… rörliga objekt brukar man ju ta med inställningen sport eller dyl, heter väl olika på olika kameror, på min är det en gubbe som springer.. men det kombinerat med dåligt ljus blir ju helt klart en funderare… funkar bra med min kamera så.. jag vet itne.. du får helt enkelt köpa en ny kamera =)

Eve
0

det jobbiga är att denna är ny ;)

emsems
0

hm.. billig? eller så är den säkert bra,men du bara inte lärt dig den än… fick du några bra tips från foto-sidan?

Eve
0

Ja, det var rätt billig.. 2000 kr eller så. mamma och pappa ville inte betala något dyrare och egna pengar har jag inga..

Mjuppi
0

Min kamera ger jättefina kort utomhus men så fort men sätter på blixten så blir typ allting vitt :/ inte så kul .

emsems
0

jag tror att en lite billigare kamera (som man tyvärr måste säga att 2000kr är, så får man leva med lite sämre kvalla). tyvärr.

hoppas du löser det iaf!