Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 682 ggr
lisette
0

döden

fick höra av en arbetskamrat att det var en ponny som bröt benet på en tävling i går. de fick inte tag på ngn veterinär, men lyckades till slut efter 18 (!) försök få dit en. hästen avlivades… sorligt!

Kiara
0

Varför mår jag plötsligt så dåligt Generad stakars häst, stakars ägareGråter

Faxlin
0

Usch, vad tragiskt. Lider med både häst och ägare.Gråter

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jo
0

Gud và hemskt !! stackare, vet hur svårt det kan vara att få tag i vet vid akuta situationer, ialla fall här i götet.

lisette
0

jag tycker så fruktansvärt synd om ägaren, tänk att veta att man kanske tagit livet av sin häst. ryktet sa att den hade trasslat in sig i tyglarna och ramlat.. vet itne om det stämmer,.

Sessan
0

En olycka är en olycka. Kan hända vem som helst. Fast ofta kryper det ändå upp skuldkänslor tyvärr.

Eve
0

stackars :(

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

LinneaG
0

va hemskt!

lisette
0

har nu fått höra vad som förmodligen hänt ponnyn. vill kolla med er om ni vet vad detta heter.

kotan hade tydligen "sprängts" så illa att det inte går att operera den.

gejsa
0

Den har väl troligtvis splittras i tusen bitar. Mosats eller hur man kan säga. Gått sönder så pass mycket att det inte gick att laga.

lisette
0

det ska heta ngt speciellt när detta händer

emsems
0

huvva… hur hände detta??

emsems
0

huvva… hur hände detta??

lisette
0

under en hopptävling i hässleholm

emsems
0

ja men HUR.. alltså tramade den fel? landade på en bom eller nåt? kan u ie bara krossas av ingen anledning?

lisette
0

av ingen anledning förmodligen…

eleonor
0

Hörde nyligen att en gammal kompis fick avliva sin häst strax före jul, han bröt benet i hagen. Det är ju sånt man tänker "det händer inte". Jättefin häst var det. Tråkigt. Men man kan ju trösta sig med att den, och säkert ponnyn på tävlingen, hade bra hem där de mådde bra och var älskade. Sorgligare är det med alla förtryckta djur (och människor) ute i världen som aldrig blir älskade.

emsems
0

en dag när vi tog in ridskolehästarna p stallet jag jobar så var det en häst som inte kom. den stod där längst borta. när vi sulle hämta den så kom den skta hoppandes på 3 ben.. det 4e benet var krossat och hovn hängde bara i huden från hasen. massor av blod och han frös.. vi ringde veterinären, vilket tog säkert en timme innan hon kom. så vi stod och tryckte honom mot väggen så att han inte skulle ramla omkull (han blev väldigt trött fort). vi försökte ge honom lite socker och så…

han höll på dåsa av flera ggr.

tillslut så kom veterinären. vi fickta bort honom direkt, hon sa att hela benet bara var mos…

fruktansvärt hemskt. den dagen ringde jag mitt försökringsbolagoch kollade upp att alla försökringar stämde. tänk så fort allt kan gå?

Mandysan
0

#17 Samma sak hände MandyGråter Dock så kom nödslakt då för att hämta en häst som dött samma morgon och tog med henne….

lisette
0

de fick inte tag på en veterinär förrän på det 20:e samtalet. hur sjukt är inte det?

emsems
0

ja det är helt klart behov av fler veterinärer med tid!