Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 749 ggr
halludu
0

hur vet man?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur vet man om man är alldeles för stor för en häst?

bubbelbubbel
0

du borde ju känna när du är för lång, att det blir lite balans problem, om inte annat så borde ju någon jämte dig se ifall du är alldeles för lång…?

halludu
0

mm..ingen som sagt nått iaf..och ja ha absoluut inga balans svårigheter så ja kanske inte ä förstor då:)

bubbelbubbel
0

du kan ju kolla lite hur lång du är, och hur hög hästen är ?

halludu
0

ja ä 1.60 och hon är ca.1.30

bubbelbubbel
0

jaa du…det är ju väldigt svårt att säga..:P

Anna
0

Du känner ju om du får fel vinkel på skänkeln när du rider. Sedan ska du  ju inte känna att du sitter och försöker "huka" dig eller göra dig mindre på hennes rygg.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Loa-bg
0

Det beror ju på vad du ska göra också. För hoppning är du kanske i längsta laget. Sedan spelar ju vikten en stor roll också, om du hoppar är risken att hästen tar emot för mkt tyngd vid nerhopp och slits mkt mer. Har du ingen tränare att fråga?

halludu
0

#7 jo jag har frågat min riudlärare och hon säger att ja kan rida henne nått/nårra år till om ja inte växer mer…ja kmr troligtvis inte växa mer

Anna
0

Du har ingen bild när du rider henne?

annaattlid.se

halludu
0

hmm..jo

Murre_Uddiz
0

ser okej ut tycker jag :)

muirab
0

Tycker oxo att det ser ok ut. Tycker inte att längden spelar såå stor roll. Det är värre om du är för tung för att rida henne.

Anna
0

Ja du ser absolut inte för lång ut. Och tycker även att det är värre om du är för tung än för lång.

annaattlid.se

LinneaG
0

Jag kände mig väldigt stor på Kapzel. Han var 143 och jag är 171.

LinneaG
0

Jag känner mig också något lång på Hades, han är 147 cm.

me_minie
0

Hm.. De beror ju på vad man ska göra….

Jag älskar å rida lite mindre hästar… hästar över 155cm rider jag inte…! Lillan e 145.. Å jag trivs aldeles utmärkt med henne.. hon kunde fått varit 140då hadde varit ännu bättre.. men nu e de inte så.. :)

Själv är jag 166cm :=)

Loa-bg
0

#8 Om din lärare inte tycker att du är för stor är det säkert ok, tycker inte du ser för stor ut på bilden. Du är nätt och hästen ganska stadig :)

Thorsson
0

#10. Jag tor inte att du är förtung. Det tror jag inte. Han såg ju grov ut, så jag tror inte att det är någon fara (:

bubbelbubbel
0

åh nu försvann det jag skrev.
dumma.

jag känner mig inte för stor på jango, hon är 147,5 typ.
jag är 167 kanske.