Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 671 ggr
Romanov
0

Önskan kan slå in!!!

Eftersom min häst haft fång för andra gången i sitt liv, första maj,2009. Så har jag knappt kommit igång att rida emellan gångerna men vi jobbar på med att det skall gå vägen även denna gång men det blir ju ingen ridning förrän tidigast i höst. Min vet ringde mig och undrade om jag inte behövde någon hästa att rida runt på i skogen under sommaren och inte bara rehabilitera häst. Sulle vara kul, har en isis på 29 år som troligen kommer att få gallopera på dom evigt gröna ängarna i höst så då vill jag ha en till häst för tycker inte att någon häst skall gå ensam.

Jag sa för ett par månader sedan att jag skulle vilja he en häst att promenadrida som är okomplicerad och som nästan vem som helst skulle kunna rida, det viktigaste för mig är att den står still vid uppsittning med pall, och det gör han, går ett steg när man satt sig ner men det jobbar vi på.

Hästen skulle tas bort med sin bästa kompis  som hade fång och inte ville bli bättre, och denna häst var 19 år så hon ville inte att han skulle bli någon vandringspokal utan tänkte att dom skulle få avsluta tillsammans, vilket jag tyckte var ett bra beslut.

Men vet. som skulle göra det frågade om hon kunde tänka sig att överlåta den till någon som vill ha just en häst för lugn ridning, gå på lösdrift och med kompis och ha det bra.

Vi träffaden och tydligen tyckte hon att jag var rätt för hennes häst och hon berättade sådant som kunde ha betydelse vid ridning mmm. Jag fastnade för hästen för den stod still vid uppsittning och verkade helt okomplicerad, en sån som jag önskat mig. Nu har han flyttat ca 1,5 mil och där blir han kvar så länge han mår bra, eller måste lämna jordelivet pga någon annan orsak. Allt har fungerar bra, från hopsläpp till ridning och övrig hantering.Glad

Romanovs nya kompis Mojje och matte skickar vårhälsningar till alla!

[mammamian]
0

Grattis till er båda två! Eller alla fyra kanske för din häst och Mojjes f.d. ägare är säkert lika glada. Vilken härlig solskenshistoria!!!