Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1535 ggr
Zabbio
0

Hjälp i Skåne?

Hej!

Finns det någon i Skåne som skulle våga låna ut sin sadel till provning?

Jag letar ju lite efter ny sadel och skulle vilja se vad som kan passa, om någon har n sadel som kan passa relativt rak och bred rygg, gärna en äldre hubertus eller annat märke, som jag skulle kunna få prova och ev provrida bara, så hade det varit jättesnällt :)

Finns det någon vettig sadelutprovare i NV skåne? (bor i helsingborgstrakten men kan åka en bit) Har sökt på google men ine hittat något..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

viktoria91
0

Jag bor i Örkelljunga, vet inte om amn kan kalla min ponnys rygg rak, du får avgöra på bilden. ;) Bred är den iaf. Har en HdR sadel och en syntet från Hööks-dressyrsadel. HdR är en hoppsadel i läder.

ZipZ
0

Stablestore i Kristianstad åker väl ut? eller? :S

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Zabbio
0

#1 Är HdR förkortning av något? Sorry, är inte så insatt :P Får fundera lite, jag vill egentligen ha dressyr eller allround mt dressyr (rider i princip bara ut men trivs inte i många hoppsadlar) det  glömde jag nog skriva.. och inte syntet heller..heeh, kinkig värre :P Tack så hemskt mycket för erbjudandet! Alltid lika roligt med hjälpsamma människor :)

#2 Kristianstad är ju typ 10 mil bort.. blir dyr milersättning.. :3 Men värt att kolla..

ZipZ
0

#3 jo det är ju en bit från er, men dom tar milersättning efter 5 mil, så hör med dom iaf.

Dom har många beg sadlar på sidan :)

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Zabbio
0

#4 Tack ska kolla upp det :)

(väntar lite, jag får inte pengar förräns om en månad ca, så kollar mest upp gratis-varianter just nu. Men så småningom..)

viktoria91
0

HdR står för Henri de Reval. =) Tror det är rättstavat så iaf. Har inte du en chezz sadel? Iså fall kan vi prov byta om du vill. ;)

Aribigga
0

http://www.sadel.se/ Ligger i Laholm så det är ju inte så fasligt långt :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

pinkish
0

om du är intresserad av skogsridning o dressyr "på hemmaplan" har jag en stocksadel som är gudomlig att rida i :) jag har den till min travare, jag bor utanför markaryd.

[trollduva]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

marietorps ridsport åker ut:http://www.marietorpridsport.se/sadel.htm

Zabbio
0

Tack för alla tips :)

#6 hehe, vi hade kunnat provbyta men du vill inte ha min sadel. För dålig kvalitet, den håller på att trilla sönder känns det som, det är därför jag letar efter en nödlösningssadel.. dessutom har jag ''fifflat'' med den för at den ska passa Crow bttre, kortat panelerna och så… :3

Jag tror att en vid, äldre hubertus skulle passa och det finns gott om  billiga sådana.. men jag vill inte köpa innan jag VET att modellen/typen passar honom, även om det bara handlar om någon tusenlapp (bara och bara, månadsinkomsten är 3000kr) för då måste man ju få sålt den också..

Om någon har en gammal hubertus, bredare dressyr/allround modell och vill byta mot en helt oanvänd westernsadel som passar en normal, kanske smalare häst så.. :P

Lina
0

Du får lov att låna hem sadlar från flädie, det har jag gjort några gånger.