Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: problemhästarhästproblem
Läst 2718 ggr
Gronstedt
0

Hur länge kan de sörja?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hur länge brukar det dröja innan en häst hämtar sig från saknaden efter en kompis? Min pålles närmaste stallkompis avlivades för 3 veckor sedan på måndag och ungefär lika länge har min tös ätit dåligt och verkat stressad, även om hon är jättefin i arbetet och bara blir bättre och bättre. Jag vet ju inte att det är förlusten och de nya stallkompisarna som är orsaken, men jag hittar inga andra fel utom att hon fäller.

ella99bella
0

e det ett sto isåfall kanske hon brunstar nu o det e extra svårt att skiljas men det går nog över.

Mvh/Ellen<3Glad

Lorita
0

Det kommer hon nog gör tills situationen för henne blir stabil och trygg, troligen gav denna häst henne tygghet.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Gronstedt
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I fredags fick pålle akupunktur igen. Hon behöver det regelbundet eftersom spänningarna i ryggen annars kommer tillbaka i takt med att arbetet blir mer krävande.

Akupunktören satt även nålar på punkter som förknippas med sorg. Inte vet jag om det beror på att spänningen i ryggen lättade eller om akupunktur faktiskt påverkar känslorna, men hästen är sitt vanliga vänliga, nyfikna jag igen och i morse var det helt tomätet och hon kastade sig över frukosten (i stället för att det ligger 5 kg hö kvar och hästen står i andra kanten av boxen och ser dyster ut).

Hoppas bara det fortsätter så!

Elshira
0

Akupunktur är ju något lite "magiskt". Även och forskare och doktorer inte riktigt kan sätta fingret på vad som händer, så ser dem ATT något händer. Det är en urgamal konst och används idag även på sjukhus :)

Men själv tror jag på "sånt", har själv blivit av med huvudverk som inte ens starka verktabletter dövar bara av att få lite akupressur på fötterna :)

Hakuna matata!

Zaphix
0

Har själv fått akupunktur mot depression, om det var placebo eller inte är väl svårt att säga, men det blev bättre ett tag efter jag fått akunpunkturen. I kombination med shiatsu, men det bygger på samma principer som akunpunktur.

Så jag tror definitivt på akupunktur, finns väl en anledning varför det använts i tusentals år i Kina. Och det fysiska hänger ihop med det mentala, så såklart man kan påverka det mentala genom fysiska metoder.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg