Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 630 ggr
gejsa
0

En älg kom och hälsade på.

Ha, ha vad kul det såg ut i kväll i hagen. När vi kom ner för att släppa in hästarna så sprang dom omkring och såg halvrädda ut allihop. Då tittade vi mot sommarhagen och där stod en stor älg. Han var så stor så jag undrar om det var en årskalv som blivit ustött från sin mamma för att den själv skulle kalva om någon månad eller så. Eller också var den brunstig. Den betedde sig konstigt iaf. Ju mer hästarna sprang omkring ju närmare kom älgen. Den t o m kom lite travandes framåt mot hästarna. Och jag trodde att dom skulle spränga staketet men dom larvade sig mest tror jag. Men undrar om älgen ville ha sällskap eller så. Att den kanske kände sig trygg med hästarna. En bil kom och stannade för att titta på älgens lustiga beteende. Tyvärr inga foton hade inte med mig kameran. Den är ju nästan aldrig laddad iaf. Suck!

Men när vi började att släppa in hästarna så lommade den in i skogen samma väg som den kom ifrån.

Ville bara berätta för er……..*ler*

halludu
0

hihi ja hade nog blivit rädd om jag hade sett en älg vid hagen:D

Jill_Niss
0

Jag med, man vet aldrig vad hästarna kan ta sig till :P de flesta är ju livrädda för älgar.

NinaToy
0

Coolt! :D

MiaMaria
0

Trevligt med lite vilt besök =)

Faxlin
0

Vad häftigt. Tycker om när det händer lite annorlunda grejer. Tyvärr har man ju aldrig kameran med sig dessa gånger.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

ååh så gulligt ! :D
jango hade fått spunk, hon är livrädd för älgar…
men dom är maffiga häftiga djur tycker jag..

gejsa
0

Vi bor ju så mycket ute i skogen så hästarna är vana vid älg och rådjur. Dom brukar vi se även när vi rider. Men dom blev ju mest rädda för att älgen travade mot dom och sedan stannade och så.

bubbelbubbel
0

jango bor med i skogen, men hon är livrädd iaf.
men hon är inte rädd för militärer/helikoptrar och flygplan, det är skönt. dom springer man på oftare än älgar.
känner hon minsta doft av en älg, så drar hon. stackarn..hon förstår nog inte riktigt vad det är för nått.

gejsa
0

Ha, ha mina blir livrädda ifall vi möter någon som går i skogen. Då är det livsfarligt. Och skulle ett plan sniffa lågt så blir dom nog också rädda.

bubbelbubbel
0

ja det beror nog på om dom ligger gömda under nån sten, då blir nog hon med rädd.
det är tillochmed så jag knappt reagerar på alla flygplan, det hörs ju lite när dom landar och startar och så, och sen brummar det lite. men inte så farligt. jango är ju född där, så hon är väl van :)