Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1331 ggr
AusaBausa
0

Fd hingst med ston, när?

Undrar hur snabbt ni släppt ihop er kastrerade hingst tillsammans med era ston?

Vågar ni släppa ihop dräktiga ston med relativt nykastrerade hingstar?

Lorita
0

Jag har inte kastrerat så många men jag har väntat tills han har läkt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AusaBausa
0

han är läkt, det var i februari han kastrerades..

Lorita
0

släpp ihop dom vad skulle kunna hända

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AusaBausa
0

mmm jag vet inte..lite rädd om min adräktiga ston men samtidigt tror ja gnog att de ej accepterar hans nrämande OM han skulle äns våga försöka

lisette
0

när jag kastererade brago så släppte jag tillbaks honom direkt (han fick först kvickna till lite) med de andra. förvisso var han ju inte mer än 10 månader och stona var inte dräktiga. ;)

Elshira
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har de aldrig betäckt, eller riktigt "fattat grejen" med ston så är det bara att släppa ihop. Jag skulle nog göra det på en gång efter som det är väldigt viktigt att de rör på sig för att såret ska läka bra!

Har det varit en avelshingst kanske man ska testa och hälsa på ston först, kanske gå med vallack ett litet tag bara och sedan släppa ihop :)

Hakuna matata!

AusaBausa
0

Han har aldrig varit avelshingst, blir 3 nu i maj. Han kastrerades i februari och har gått m min gamle valack på lösdrift sen dess så sår är läkta, var väldigt pigg direkt o inga komplikationer därefter..

har varit m honom i hagen hos mor o syster nu o han ville bara klia dem o äta sen medans mamma var ngt avig o syster tyckte det var intressant o kul m ny "pigg" ponny i hagen då mamma är lite större o klumpigare än vad dottern är. Mor gav honom ngn spark sen var det bra o syster gav också en halvhjärtad spark efter ett tag men sen var det bra o alla betade sen sida vid sida..

När jag tog ut honom ur hagen kom syster efter o skrek efter honom..

tror nog att det hade gått bra att de 3 gått ihop o hade jag bara haft dem så hade jag släppt ihop  men nästa problem är min travarvalack som jag nog har ännu mer oro för vad han ska göra med stona om de kommer ihop…han är lite tjurig o kan vara rätt gåpåig mot dem men får se om jag låter honom gå i egen hage bredvid stonas hage ett tag o så de andra tre ihop och sen släppa ihop o då är han nog glad att få komma t dem istället för att bråka ;-)