Knästöd på ryttare.
Hej :D
Jag har haft problem med svaga knän, jag tränar för att stärka dom men det går i släkten och jag kommer alltid ha lite ont i knäna vid vissa tillfällen och så.
Jag har märkt nu de sista ridlektioner jag haft, att jag får ont i ena knät när vi rider en del rörelser.. Så min fråga är Går det att rida med vanliga knästöd (från stadium) ? Jag använder stöd för båda knäna när jag tränar men har inte haft det när jag ridit innan.
Någon som gör det? Tror ni att det påverkar hästen/sitsen/allmänt i riddningen om jag rider med det?
Tacksam för svar! :)
Mvh Emma Tange
Jag såg en idag som använda det på tävling, & det såg inte ut att vara några problem! Du får testa lite ^^
Det bästa är att testa vad man själv tycker passar sig själv och sin kropp!
Tycker gott att du kan testa de knästöden du redan har. Funkar det så funkar det annars får du hitta någon annan lösning :)
det funkar! iaf för mig=) rider både med vanligt när jag väl rider o om jag har ondare än vanligt har jag det jag har när jag spelar handboll med en stål pinne på varje sida om knäet, visst blir det lite klumpigar med det då kam inte kan böja lika mkt men det funkar det med;)
ok, tack för alla svar! :D
#3 Brukar du ha det under eller över ridbyxorna? Tänkte om det kanske skaver innanför eller glider ner utanför? Kan vara bra att veta så jag inte behöver ändra allt mitt i en lektion :P
Mvh Emma Tange
jag brukar ha det under, du kan ju prova hemma o gå lite o så med det, om det skaver kan du ju prova att ta något tunt under en knästrumpa eller något i den stilen
aa det ska jag göra.. Tack så mkt alla som svarat! :D
Mvh Emma Tange
Jag rider emellanåt med back on tracks knästöd, fungerar bra för mig. Ger stöd och är värmande. Tycker det är smärtlindrande också.
okej :) ja, jag har hört att back on track ska vara bra. Men vad är det för speciellt just back on track? (bara nyfiken)
Mvh Emma Tange
rätta mig om jag har fel!!!!
BoT tar vara på den värme du utsöndrar och hjälper till med läkning (om det nu är nån skada) och ger även stöd

#9 Precis! Den reflekterar tillbaka värmen så det blir någon läkande effekt av det. =)