Bomullsrep!
Någon som vet vart man kan köpa längre bitar med bomullsrep? 10-12mm i dimeter, minst 10-15m-stycken.
Behöver splitsa nya grimskaft men hittar inga bra rep! :(
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Prova i en båtaffär
Bauhaus eller liknande byggaffär.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det har jag också letat efter utan framgång, så jag vill gärna ha tips också! På Bauhaus hade de bara tunna syntetrep som var treslagna, de grövre (som också var av syntet) var slagna på så konstiga vis att jag aldrig hade lyckats splitsa dem. Jag har turen att bo i närheten av en gammal repslagarverkstad som drivs som museum, där har jag fått tag i ett härligt hamprep som vi har till arbete, men det är lite grovt som grimskaft.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Byggaffärer som Bauhaus, Biltema eller Jula kan säkert också ha (kolla hemsidan), annars garanterat butiker som säljer båttillbehör!
Hakuna matata!
Biltema och Jula har jag kollat, allt är nylonaktigt.. Det finns ett bättre rep, samma som jag har till mitt arbetsrep, som säljs på bl.a. biltema, men det är massa små trådar sammanflätade och jag lyckas bara splitsa 3-slaget så…
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.