Sommarbete
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni sommarbete precis brevid stallet?
Eller behöver ni flytta dem en bit?
Hur långt tycker ni är ok att flytta dem för en hage som känns bra?

,Min går på bete vid Uppsala, själv bor jag i Eskilstuna men det är ett kanonbete med en väldigt bra tjej som sköter det. För mig handlar det om ca 13 mil…

Jag bor på egen gård så jag kan gå till mina beten 
När jag inte hade eget bete då släppte jag hästen helt och valde ett bete som jag tyckte var det bästa och då var inte avståndet av någon betydelse.
Vi har så det räcker till sommarbete i stallet! :)
12 hästar och 5 hagar att rotera mellan, just nu är 3 upptagna men det blir snart ändring och 4 hästar ska delas upp i de andra 2 hagarna :)
vi har precis runt knuten sommarhagar så skönt :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Just nu har vi 2 stora "beteshagar" båda är typ sankmark på vår/höst men fin på sommaren, och eftersom det bara kan stå max 4 hästar i stallet och betet är ganska stort så då är det helt okej. Sen vår hyresvärd håller på att fixa ett nytt bete som blir klart typ i höst och går att använda nästa sommar. Och om vi inte vill ha bete där finns det ett annat bete typ 30 min ridväg (typ skritt lite trav) dit. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Våra hästar tränar hela sommaren fastän de gå på bete, så de behöver ha sitt bete i närheten av oss. Därför hyr/lånar vi hagar som ligger mellan 200 m till 2 km hemifrån. Det är helt okej! 
vi har hagar på gångavstånd då alla hästar rids och tränas även på sommaren.
Vi har sommarhagarna precis vid stallet och på andra sidan vägen efter som alla hästar i stallet rid även på sommaren. En hage för valackerna och en gör stona. Sedan är varje hage uppdelad i olika delar för att de inte ska trampa sönder så mycket och har mat hela sommaren eftersom det hinner växa upp på de delar de inte står, luddig förklaring :p