Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2656 ggr
niare
0

fråga atg

vad kostar det ungefär att göra en hältutredning på ATG?

inte jag som ska göra det utan en väninna

examynia
0

jag var med min häst på ATG i kalmar för hälta.. dom undersökningarna dom gjorde kostade ungefär 3-4000:- men sen tog ju försäkringen förstås.. å de dom gjorde då va böjprover.. röntga.. å spruta bedövning osv i leder.. å dom kom fram till knäledsinflammation..å så behandlade dom ju för de åxå.. så första undersökningen å besöket där kostade något sådant.. sen återbesöken var ju inte lika dyra:P sen vet jag ju inte om de är samma överallt å de beror väl på var dom kommer fram till var hältan sitter osv kanske..

niare
0

blir ju kalmar här med men ville bara veta lite ungefärt pris men försäkring går ju in på högre summor ^^

Klasselover
0

Min hältutredning på ATG med böjprov, longering, ridprov, röntgen, spruta i kotled samt återbesök med böjprov och longering slutade nånstans runt 14000kr, sen tog ju försäkringsbolaget det mesta.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
examynia
0

#2 vadå menr du? mi försäkring tar allt som är över min självrisk ju..

niare
0

Ja men alltså 1000 kr är ju inget men när det kommer upp mot 3000 kr för självrisken då handlar det om lite mer pengar sen täcker det ju restan förhoppningsvis

examynia
0

ja visst.. min sjlvrisk är på 1900:- plus 20% så.. men sen tar ju försäkringen så..=)

Zaphix
0

Passar på att fråga här med försäkringar och hältutredningar..

Om de inte hittar något fel på en hältutredning, då täcker inte försäkringsbolaget något va?

Jag var till veterinären med min häst, gjorde bara undersäkning för att se om en vidare utredning behövdes. Det var inte en ATG-klinik, men priset lär väl inte skilja så mycket, betalade 800 för longering och böjprov + lite sånt. Var ingen hälta, jag som oroar mig för mycket, så behövdes ingen vidare utredning.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

examynia
0

#9 det vet jag faktiskt inte.. men tycker att dom borde göra de.. för tycker man att hästen är halt så måste man ju till vet å hittar dom inget så är ju de bra men jag tycker att dom borde göra de men jag vet inte faktiskt..