Pålagringar-behandling
Tänkte höra med er hur ni som har hästar med pålagringar sköter om de till vardags. Jag köpte min häst för ca 1 år sedan och han har pålagringar i kotorna båda bak. Inte halt på böjprov. Han är 13 år nu och jag vill ju såklart att han ska vara smärtfri i många år till. Finns det något jag kan göra för att hjälpa honom hålla sig fräsch? Tillskott, lindor, back on track? Eller bara ett sunt hästliv med mkt utevistelse, varierad träning och bra grovfoder?
Cero har en liten pålagring på nedre delen av skenbenet på framsidan, mot kotleden. Aldrig varit halt, men den finns där. Det enda man ser är att han får "snyggare" trav med mer elasticitet när han har BoT på sig och äter nypon.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
BoT på natten och/eller vid arbete?

#2 natt normalt om dom står i box på natten.
På natten, nu står dock min på lösdrift så jag kan inte använda dom längre, mer än vid promenader osv. Ska sälja mina och köpa BoT för arbete istället. Märks skillnad när han inte har dom på!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.