Min bästa vän.

Naaw va fint =)

Så sant! en häst är mycket mer att lita på än en männsika ;) fint skrivet! Det är härligt att höra när människor säger att dom inte tänker sälja sina hästar, och det verkligen låter som om dom menar det! För många som säljer sina hästar/ponnyer för att hästen lr dom själva blivit förgammla

Fint skrivet:)
#2 Men bara för att man säljer sin häst betyder inte det att man inte tycker om den. Min förra häst tyckte jag om jättemkt men jag sålde henne för att jag var förlång och för att hon blev t- märkt. Jag hade då ingen glädje utav henne längre utan bestämde mig för att sälja henne till ngn som vill ha en sån häst.

#3 Ja men om man är förlång så är det ju snällast mot hästen om man säljden. Vad jag menar att det är för många som inte bryr sig om hästen utan att det bara är en "häst" om du förstår.. sälja hästen måste man ju få göra om man vill!

Sålde du din häst för att hon blev triangelmärkt? Att tävla är inte allt - man kan utvecklas som ryttare ändå utan att tävla. Cola är triangelmärkt och henne skulle jag aldrig sälja för det.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Fint skrivet. :) Är ju jättehärligt när man har en bra relation till sin häst.
Det är väl himla tur att folk säljer sina äldre hästar också ibland, tänk de som vill ha en läromästare, eller bara en kompis att ta lugna turer i skogen med. Skulle inte folk sälja sina hästar skulle det ju bara finnas unghästar att få tag på, direkt från uppfödaren.. Och alla vill ju inte ha såna. ;)
Och att sälja hästen för att den inte passar till det ändamål man vill ha den till ser jag inte heller nåt fel med. Då har man ju inte full glädje av den, och hästen lär bli lidande för det med.. Tror knappast att man inte bryr sig om hästen för att man säljer den då, tvärtom tror jag att det är ett extremt svårt beslut för nästan alla att ta. Har en kompis som var jättetävlingsintresserad, men hennes häst hatade det. Deras tävlingar (och även många träningar) bestog av bråk, hästen hoppade av banan de flesta gånger. Vem är det roligt för? Ingen. Så hon sålde hästen till en turridning, där han fick göra det han gillade bäst - gå i skogen med flera hästkompisar. Är det elakt mot hästen?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#5, hon skrev att hon var för lång också ..