Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 517 ggr
RubHel
0

Klickerträning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På tisdagen efter lovet (den 17:e) ska två tjejer i tredje ring på min skola visa upp resultatet av deras projektarbete som har bestått av att klickerträna skolans gotlandsruss Mandel.
Jag tänkte filma det och visa sen.

Men nu till det jag tänkte fråga, har ni klickertränat en häst nångång? :) Eller känner ni/hört något om nån som gjort det?

gejsa
0

Jag har aldrig gjort det. Men vet att man kan använda sig av det på hästar också. Själv har jag ju prövat på min hund.

Alex
0

Ingen häst, men min hund är klickertränad. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

MiaMaria
0

En kompis använder sig av klicker metoden på sin häst, verkar fungera bra.

Rita-S
0

jag klickertränade Nikita… funkade rätt bra på henne

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

RubHel
0

#3 Vad kul :)

#4 Vad lärde du henne? :)

Rita-S
0

4: jag hann inte så långt *gråter en liten snutt* Hon togs bort på fredag för en vecka sen….. :(
Men jag startade med att träna bort olater vid uppsadling, uppbinding, när jag ledde henne i grimskaftet o dyl.
Det är ju saker hon KAN egentligen, och jag lärde henne vad klickaren betöd vid att använda den när hon egentigen visste hon gjorde rätt. Viket lärde henne vad ett kick betöd. Hadde världens framgong med uppfostran äfter det.
Sen lärde jag henne att backa från pendlande rep, men mer hann vi inte

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

AusaBausa
0

Vad är klickerträning?

elin
0

jag klickertränar nisse, hon kan buga och ibland pussas på kommando.

/Elin