Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: hoppning
Läst 411 ggr
Linjerat
0

Oj, så det kan gå!

Skulle inte vilja vara med om något sånt här!

http://www.youtube.com/watch?v=zfVS6nmZWho

CBA
0

Det är sällan jag tycker synd om människorna när sådana här saker händer, jag kan snarare känna lite -Skyll dig själv!…det är inte hästen som tvingar människan att hoppa, hade hästen fått välja så hade han nog valt att inte hoppa.

Tänk vilka snälla djur hästarna är, som finner sig i allt möjligt korkat vi människor säger åt som att göra.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

halludu
0

usch va läskigt…fast hade hästen inte velat hoppa hade den inte gjort det.Den kan liksom stanna om den vill..

Thorsson
0

Den kom nog fel /: hmm, otäckt det där (:

Anna
0

Usch.

Hästen hoppade lixom men ångrade sig när h*n redan börjat hoppet. Ser ut som om det gick bra ändå tycker jag.. Hästen fick en ordentlig smäll på bogen och frampartiet ser det ut som när den ramlar, men den springer ju iallafall sedan.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Thorsson
0

Jaa, den ramlar ju på sidan typ /:

Aourora
0

Därför ska man inte ha hackamore, därför det gjorde säkert ont för hästen att ha det på sig….

mazze
0

#6 Tror inte att det är hackamoorets fel. Hästen ser ut att felbedömma  och kommer på för nära.

MiaMaria
0

Tror inte heller de är hackamoorets fel. Hästen kommer för nära och sen när den väl sitter så försöker den resa sig men åker baklänges/på sidan ist. Tur den travar rent därifrån iaf och människan ser ju oxå oskadd ut, men läskigt att se.

Calina
0

Ryttaren verkar ha missbedömt avståndet och genom att inte rida till eller hålla ihop så sätter han hästen i skiten. Försök själv tvärstanna när du springer ; )

Thorsson
0

#9. jag håller helt med dig (: Det beror inte på hackamoret, utan på att den kom fel. Hade den vägrat hade den ändåså hamnat innen i hindret ialla fall.

Yessica
0

Usch vad hemskt. Snacka om felbedömning =/ Men snäll häst som försöker. Såg nästan ut som människan slängde hästen på marken när den ramlade… hm.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

tezzie
0

#11 Tror inte att han slänger omkull hästen, det gör man nog inte så himla lätt….

*** Kärleken övervinner allt ***

Pomperipossa
0

Ryttaren som felbedömde det hela…..

Sehvrin
0

#11 tror att det ser ut som det för att ryttaren puttar bort sig själv från hästen (förmodligen en reflexmässig reaktion, man vill inte hamna under ett så stort djur…)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Anna
0

Håller med #14.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Pomperipossa
0

#14 He he he… det vill man inte för det gör ont utav h****te…