Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 547 ggr
gejsa
0

Titta vad sorgligt!

tessa
0

Visst blir man förtvivlad.. det skär i hjärtat.

- men nog måste vi kunna göra något åt det!!!?!!

gejsa
0

Ja, men inte dessa djuren. Dom går mot en säker död.

Tänk om alla ändrade sig så att luften blev bättre och allt annat man behöver göra. Byta till lågenergilampor osv.

Amerika är tydligen värst.

bubbelbubbel
0

jag tror det är försent.
dom skulle börjat prata om klimatförändringarna tidigare, anledningen till att dom gör det nu, är ju bara för att nu har det kommit svart på vitt.
jag tvivlar på att moder jord repar sig , men jag hoppas att hon gör det. jag har redan lågenergilampor, tvättar en maskin i veckan, dock kör jag bilen fram och tillbaka till jobbet, men det är ju av den enkla anledningen att jag kan inte ta mig dit annars. då måste jag flytta…

men jo, det är synd om djuren det är det..

gejsa
0

Ja, det är verkligen jobbigt att läsa. Alla isbjörnar som drunknar tex. Dom äter ju dessa gulliga sälungar. Och nu när dom försvunnit får dom simma flera mil efter mat och ofta så drunknar dom för att dom inte orkar simma tillbaka också. Har jag också läst.

Dom måste ju i sin tur skaffa mat till sig och sina ungar. Men det är ju en droppe i havet. Om man jämför med alla 260 000 st ungar som dör nu på isflaken.

Jag tvättar och diskar så lite som möjligt. Har inga lampor i fönstren där jag inte är osv osv.

Vi måste ju också köra bil för vi bor så långt ut på landet. Inga bussar går här heller mer än skolbusssen.

bubbelbubbel
0

här går det bussar, det ska jag inte säga att det inte gör, jag bor ju inte i skogen, men jag har 30 min till stationen, och när jag jobbar förmiddag är jag inte sugen på att gå upp dit vid fem.
och när jag jobbar eftermiddag så kommer jag inte hem, den bussen drog dom in. och sen gapas det om att vi ska åka kollektivt. yeah right.
jag gör lite som jag hoppas funkar, men det är dom stora industrierna som borde ta tag i problemet, det spelar ju tyvärr ingen roll om jag som liten människa åker kollektivt till mitt jobb som släpper ut massa skit…..tyvärr.

gejsa
0

Nej, det är ju så. Men om alla tänker så alltså vi små privatpersoner så kan det nog ändras lite iaf. Men jag håller med dig att det är alla stora företag och sånt som släpper ut den värsta skiten.

Men någonstans måste man börja.

bubbelbubbel
0

det är däremot helt sant. allt vi måste börja nånstans.
men det känns så himla tråkigt att det gått så långt…

Sussi
0

Visst kan moder jord repa sig men till det krävs stora insatser av människan. Det är inte jordens förmåga jag tvivlar på utan människans.

Ozonskiktet har på vissa platser även lappat ihop sig på nytt vilket är positivt men det är långt kvar och jag tror inte vi kommer dit nånsin.

E_hjo
0

Usch vad hemskt….  =(

Milli
0

men fy… hmm, om jag tänker efter gör jag väl inget för att förbättra miljön… känner mig jätte hemsk nu…
Men iof åker jag buss till och från skolan varje gång, och åker nästan alltid tåg eller buss till stallet och cyklar.

gejsa
0

#8# Ja, visst är det så. Alla människor måste vakna upp och kräva av våra företagare osv att dom sköter sig bättre. Så att ozonlagret blir bättre åtminstonde inte sämre.

Men jag tror inte att människan bryr sig förrens det gäller sin egna familj. Om den är i fara då börjar vi förändra saker. Men då är det troligtvis försent. Iaf för alla djur som levt på sydpolen och behövt isen för att överleva.

NinaToy
0

Usch, de stora företagen måste skärpa sig, visst är det bra om vi här  på ridsport hjälper till men slår man ut det på det jätteantal av människor som lever på vår jord så är det inte särskilt mkt… Det är så många fler som måste påverkas ocksdå.

gejsa
0

#12# Visst är det så. Men tyvärr säger ju nästan alla småfolk så. Och då blir det ju aldrig någon förändring för vår moder jord.

PimTheGreat
0

Gråter…..usch vad hemskt