Projekt på G?
Har ni några speciella projekt på gång inom hästar/ridning/tävling just nu?
Själv har jag följande:
1. Vänja av Wilda från mamma helt och hållet så att hon kan gå ute i hagen själv, utan mamma
2. Träna riktigt ordentligt på ledarskap/NH med Windy
3. Vårstäda stallet
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hmm.. Få bort all vinterpäls kanske? :P Och bygga ryggmuskler.. Har inte planerat nåt direkt, men det här var vad jag kom på nu. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
få överhanden över jango, att hon ska förstå att det är jag och inte hon som bestämmer. hon är ju så sjukt envis den damen, och jag ger mig ibland lite för lätt…

- Att få Bus dräktig
- sedan spinna vidare med ridningen i den mån det går
#1 - Moahahahahahahaha.. Det där med pälsen är en högt prioriterad punkt här med.. ;)
Hmm.. Jag ska få fram alla fem gångarterna på bägge stona i år.. Hade en gudomlig trav på mammahäst i helgen så den finns där, det vet jag.. :)
Oh, älskar ditt uttryck "mammahäst" ^^ Pass är spännande.. Speciellt när de får för sig att "Neej.. vaddå galoppera? Jag tycker vi tar lite flygande pass istället! Tjoohej!" ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Haha.. Men det ÄR ju mammahäst och dotterhäst.. ;)
Dotterhäst börjar alltid galoppera när man fattar galopp och så fort hon har kommit i närheten av mammahäst så kan man slå om till pass och får säkert 9,5 i passen.. ;) Moahahaha..
Jag ska försöka köra in Astra :)

mitt projekt är att övertala mamma att sänka den så kallade hyran om jag kommer in på optiker till höst. hon vill inte att jag ska ha häst så om jag ahr pålle så ska jag betala hyra hemma och har jag inte pålle så slipper jag hyra. har inte stött på ngn som tyckt att det verkar logiskt ännu…
fridak, nää, det låter inte speciellt logiskt, hade kanske varit mer logiskt om du betalat om du inte haft häst och sluppit betala om du hade haft….
Ska rida in orion..kanske börja lite smått på wilma

japp, eller om jag betalar hyra om hon betalar hästen, för det är det många som undrat om hon kommer göra om jga betalar hyra. men min mamma är inte särskilt logisk och det är enda sättet hon kan "bestraffa" mig på för att jag går emot hennes vilja emd att ha häst.

Så fort Reddie blir verkad och får på sig fyra skor så blir det hårdträning.
*Ska bygga upp kondition och muskler och sedan jobba hårt på att bland annat kunna skritta i lugnt tempo på dtessyrbanan.
*Sedan börja jobba med skänkelvikning i skritt.
*Några veckor senare ska vi börja jobba med traven, få ett lugnt tempo.
*Löshoppning och trava över bommar
Efter sommaren ska jag nog börja rida i ridhuset på travbanan och eventuellt ta hjälp av instruktör.
Försöka att börja hoppa och få in rätt teknik.
Stora planer till en storslagen häst 

Om en vecka har jag tre tävlingsheleger på raken med två hästar, Casa kommer gå två tävlingar och Peppe en. Sen ska jag jobba som en galning på min sits. Och idag ska jag köpa lite grejer till Peppe :)
mitt projekt är just nu att inreda garaget till stall och att ta hem hästarna till oss 
sen i sommar : rida ridleden

Bygga stall och sätta upp nya beteshagar 
* Få bort vinterpälsen.
*Få fram ett välskapt föl.
*Träns upp konditionen,musklerna på lillan.
*Sommarbete- Renovera å städa stallet.
*inridning av Lillan.