öroninflammation
Kan hästar få öroninflammation ??
Nasse har ont i sitt ena öra :o(
Pälsen ser ut som att den blivit våt och sen torkat….örat är varmt och har svart torkat klet i det.
Hon var bra på måndags kvällen och på tisdag morgon så hade hon jätte ont !
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
hej,ja dom kan säkert få öroninflammation som vi,du kanske kan stoppa lite bomull i örat så det inte drar in i örat efter att du tvättat det.
mvh anna

Som det är nu får man inte röra örat på henne 
Mvh CBA

Ja, det är helt klart inget som försvinner av sig själv i alla fall. Kalla ut en veterinär som får ge henne medicin och göra rent det riktigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jo jag vet bara hur det var när våran minsting fick öroninflammation hur ont han hade och vilket klet det var när trummhinnan sprack….han fick medicin för att ta bort inflammationen.
Mvh CBA

Det kanske har kommit in ett höstrå eller halm och börjat irritera örat. Ring vet.

Hej låter som en fistel som kommit till ytan det är ju en sådann som min ena häst fått och ska opereras för.
MVH Linda

Vem är det Linda?

Astra

Oj har hon fått det. I örat?

japp..nää nu måste jag jobba lite phu är faktist på jobbet och jobbar jour..synes om ett tag..när jag släckt ner och gett medicin

Usch då jobbar du nu. Stackare. Ha det så bra. natti natti

Linda….förklara närmre om den däringa fisteln….har den bara dykt upp för vi har inget sett förut i hennes öra…
Mvh CBA

#12 Vi märkte inte hennes föränn det vad som intorkat smutts på ett ställe vid örat då försökte jag klippa av det eftersom det filtade sig då sprutade det ur var, jag kontaktade då min vet. som gav oss lotogan tror jag att det hette man lixom edsar bort det.
-Efter en vecka gick det inte att ta på örat eftersom hon var så öm, ringde igen då kom de ut och sa att det nog var en fistel eller ink, vi skulle försöka hålla det rent men eftersom det inte hjälpt sa de att vi måste operera eftersom det sitter i rötter.
-Vi tog när hon var bremsad bort det igen, det som geggat ihop sg, rengjorde noga och nu faktist efter två v. så ser det bättre ut änn på länge så nu är det inte akut att åka transport på isiga vägar men operation kommer det bli iaf.
Linda

Aj då…..det här blommade bara upp över natten tydligen. Jag har själv inte sett hur det ser ut, Nasses ägare talade om det för mig idag. Hon har ingen feber men hon är varm om örat och har ont i det + att hon tydligen har hållit sig inne i ligghallen hela tiden och inte gärna går ut.
Jag ska be henne kolla om hon ser nått i örat !
Mvh CBA

ja titta efter, kan vara så att hon kliat sig och fisteln som tidigare varit intakt gått upp.

Skriv gärna och berätta vad som händer och vad som är fel och vad som görs. Allt som andra råkar ut för är till hjälp för någon annan en vacker dag.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Fisteln går upp hela tiden och det blir infekterat.
-Man måste operera bort den från rötterna eftersom det är en slags missväxt.
mvh Linda

Tydligen mår hon bättre idag och har inte lika ont…kan det komma och gå ?
Mvh CBA

ja det har det gjort på Astra, när det rinner ut försvinner ju trycket.
Titta efter utgångshålet ser du något som ser ut som en fistel?
-Svårt att förklara ring mig gärna om du vill:)
-Har du kvar nummret?
mvh Linda

Jag ska be Neywaz kolla i Nasses öra nu när hon inte har så ont längre och se om hon hittar nått hål.
Jag har nog lyckats förlägga ditt nummer….du kan ju skicka det till min inkorg så ska jag se till att spara det i luren oxå :o)
Mvh CBA

Absolut annars får jag väll heta linjen om jag sätter ut det här.ha ha

Läst och sparat i luren !
Mvh CBA

Bra!

Linda…vet du vad en sådan operation kostar och gör man den när en ny fistel uppstått eller tar man den innan ?
Tar man bort den med lokalbedövning och lugnande endast, behöver man åka till klinik ?
Mvh CBA