snö ..
snöar dt hos er också `?
här har dt snöat hela dagen :S
vill ha sommar nu, inte ännu mer snö..! :/

Japp här har det snöat hela dagen. ca två dec har vi fått sedan igår. *suck* Snälla sommarn var är du???
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det började snöa lite smått vid 13 tiden i dag. Men nu kommer det större flingor. Har väl kommit 1 dm tror jag iaf. Härligt!

okej, samma här.. :/
längtar mega mkt till sommarn ! ^^ =)

Varför då? En massa mygg, brom och flugor överallt. Het värme så att man bara vill sitta i skuggan. Har ni glömt hur det är med sommar????

neej, ^^
men dt är mkt härligare med sommar, tänk på
solen och att bada hääärligt! ;P
Jag är en sommar människa. Man behöver inte pälsa på en så man knappt kan röra sig, inga frusna fingrar eller tår, mera ridning o körning, finnen mår bättre på sommaren, ja allt blir bättre till sommaren. Man behöver inte vara rädd att kana i diket med bilen, ljusa kvällar, simma, sola, semester, glada människor, sommarstugan, åka båt, fiska, plantera blommor mm. Allt blir bättre och roligare till sommaren.
Det ända dåliga med sommaren är knotten som terroriserar min heppa. Men i år ska jag vara mer förberedd än nånsing.
Bring it on!!!

Förvisso. Men det är mysigt med mycket mjuk snö också tycker jag. ha ha

jaa, snön är också kul och mysig, MEN den har varit kvar för länge nu :/
tänk vad skönt att slippa brodda, när man ska rida ;P
Jo, och vintern kan vara jätte vacker, men när det är såhär kallt kan man ju inte njuta av det utan att man är en isbit

precis, håller med dig sessan ;P
Jasså det snöar hos er , här regnar det nu och är +3 grader, började med snöfall i går och har nu övergått till regn, detta kallar jag svensk vinter, snö slask , snö slask

Här är det halv snöstorm. hualigen.
Audiatur et altera pars
jag hatar snö som jag har påpekat några gånger ^^

Här är det snöstorm, höll på att blåsa bort när jag var till stallet 

#16 Oj vad rädd om… tänk att det e lätt att få blåskatarr..He he
ja -27 är aldrig trevligt… första gången jag är lite glad åt att min häst är halt och inte skall ridas ut på… haha!

Han ser "go" ut din bonus son
Här i götet har vi blask och snart ingen snö kvar bara det inte blir minus då kommer det att bli farligt halt

#21 Håller fullständigt med dig, han är världens goaste kille, fyller 30 år nu i April, han är köksmästare på en krog i Köpenhamn, men tycker alltid det är gott att komma till oss och få vanlig husmanskost, hans Mamma Monica Sahlgren Fromell är travkusk om det är någon som känner till henne, hon och hennes man äger Warecohästarna och ägde även Tutshdown.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#22 Sällskapet gör halva maten sägs det
och är den sen laga med kärlek så förstår jag att han tycker om den

Vi har i dag -2.5 grader kallt bara. Det är lätt, luftig, mjuk snö i massor här hemma. Hästarna njuter som bara den. Flera av dom passade på att rulla sig när dom kom ut. Häääärligt väääärrrre! 

igår snöade dt hela dagen, och idag töar dt !
typiskt, hade ju inte behövt snöat då ! ;)

En liten stund på eftermiddagen kom det lite regn faktist. Tycker det är synd nu när vi har så mycket fin mjuk snö. Men håll ut det ska ju snöa igen både onsdag och torsdag. Ha ha ha

Är det bara jag som faktiskt tycker om snön och vintern mer än sommaren? Känns som att man blir nedtryckt i skorna ordentligt så fort man öppnar munnen och säger att man vill ha vinter jämt. Men ni är ju iaf snälla här som tur är =)
Men jag vill inte ha sommar än alls! Mer snö…fortsätta med minusgrader… då mår jag som bäst!+ att min hud inte behöver klia heller. Hatar sommaren!

Jag gillar också snön ser du väl.
Att galoppera i mjuk ny snö. Det är mysigt.
Men jag gillar sommaren också på sitt sätt. Se hästarna gå och beta i gröngräset. mmm
#28 Vad säger du?
Vinter jämt?! Brr, hemska tanke! Jag däremot har sen länge tillbaka funderat på att flytta till ett varmare ställe, typ florida. Fast då skulle jag nog sakna den fräscha hösten, och den ljuvliga våren samt den härliga finska sommaren. Hmm, efter närmare eftertanke stannar jag nog ändå här och lider under vintermånadena
vi har fått jättemycket nu, ju..

Och mer kommer det imorgon och nästa dag……………..

Usch på er. Vill inte ha mer snö. Och här sitter ni och är såååå glada över att vi ska få mer av den varan. elakingar. hihi
Audiatur et altera pars
ja nu har det börjat snöa här…….jag vill inte ha mera nu.det kommer att ta hur lång tid som helst innan all denna snö försvinner…..

Nu vill ja inte ha nå mer snö!!
Kom nästan 10 cm igår..Kan det inte bli varmt
och sommar snart??
det ska tydligen bli kallare igen *suck* stackars mina leder…
detta växlande väder är värst, bättre om det höll sig -5grader hela tiden
ja det var så skönt ute igår vid 12 när solen lös.och när man hör att vattnet droppar ifrån taket.

här har dt snöregnat, snön lägger sig inte, :/ ^^ fast dt är ju bra dt med, men jobbigt med allt slask :/

Här verkar det som om det har snöat hela natten och dagen. Härligt! hi hi

okej, här har och snöar fortfarande, men dt blir ju bara slask av dt ^^ ;S

Inte här. Vi har -1 grad nu. Ska ju börja blåsa lite i kväll också och då blir det ju lite kallare.

mhm, dt blir dt nog ;)

Nu har vi -2 grader. Men såg på nyheterna i kväll. Och vet ni, dom sa att det blir plusgrader framåt mån eller tisd.Ända upp till +5 grader. Då smälter ju snön. blääää vad jag blir ledsen då. Det är ju så fint nu.
även om det inte gör det just nu.