Har era hästar börjat få vårkänslor? :)
Som rubriken lyder! (Dock kanske lite tidigt)
Och hur visar dom det? :)
Tror nämnligen min har fått lite vårkänslor eller om han bara testar mig.. Han har under den senaste veckan 3 ggr dratt iväg med mig (bara tvärvänt) och sen spakat bakåut i skritt :S
Har kollat igenom honom så han inte har ont någonstanns (vad jag märker eller kan se)..

Haha! Min ponny fick vårkänslor i början av februari när det började smälta lite. ;) Nu har det snöat inatt men innan dess hade hon också vår och rulla-sig-i-värsta-leran-man-kan-hitta- känsla. =P Nu med snön så har hon vinterkänslor och tycker det är skoj.

Haha! Min ponny fick vårkänslor i början av februari när det började smälta lite. ;) Nu har det snöat inatt men innan dess hade hon också vår och rulla-sig-i-värsta-leran-man-kan-hitta- känsla. =P Nu med snön så har hon vinterkänslor och tycker det är skoj.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kex har börjat bli våryr han med fast det har han varit några veckor, alla saker han har snarkat sig förbi i vinter är nu superläbbiga och en ursäkt att vrålgalloppera. :) Och gjärna kasta sig fram i sprutgalopp med!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Min har också börjat få vårkänslor. Idag totalraceade han i ridhuset, han som knappt rör en fena annars.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Dom fäller som dårar och vist det är fler bocksprång i hagen nu än vid jul 
Vi har en liten herre i flocken som brukar få vår- och höstkänslor! Då kryper han genom tråden, även om det är ström och går på små äventyr. Fast han håller sig på gården oftast. Hagen är aldrig trasig efter honom, så han är väldigt smidig :)
Supermycket energi nu när det äntligen går att rida i paddocken och på en del vägar i skogen! Såklart är allt heelt livsfarligt, speciellt ovanligt djupa gropar i sanden, ljusstrimmor, plastpåsar/plastbitar, katter, hundar, dörrspringor.. Har flugit på sne i sadeln många gånger den senaste veckan ;)
Som i torsdags red vi ut på skolans hästar. Jag red min favorit Miss saigon. Hon brukar vara väldigt lugn av sig. Men inte då. Det var strålande solsken och det blåste så där sommrigt. Hon ville bara trava hela tiden. När vi sen travade gjorde hon små försiktiga bocksprång. Mendans en annan häst vid namn Gazano steppade, bockade och stegrade sig. Så våren är verkligen på väg.

Dom fäller som attan och det är betydligt mycket mer spring och bus i hagen nu än det var i vintras men det har ju vart en del snö här oxå så dom har inte kunnat bruka hagen så mycket måste ju ta igen allt 
Det har varit en hel del mer fart och bus på min pålla, framförallt denna veckan som gått (det har ju varit jättehärligt väder med sol och massa plusgrader). Kickar och bockar en hel del och hon vill ut i skogen hela tidern. Även väldigt mkt mer driv frammåt, hon som annars är såååå seg utan driv. Men idag kom ju snö igen =( Så trist. Hade tänkt rida ut i skogen, men jag kände inte för det när ja gkom till stallet och det var snöstorm och hästarna stog i ett hörn av hagen och hängde.
Medarbetare på westernridning.ifokus