Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 686 ggr
lisette
0

aloe vera till mugg?

tjejen som hjälpte mig med hästarna när jag låg på bb smorde oskars ben med aloe vera.

har ni hört detta tidigare?

MiaMaria
0

Japp, använde de på ridskolan när jag jobbade där, fungerade utmärkt! Men de måste vara "riktig" aloe vera, inte dom där fuskisarna, dom fungerar inte

CBA
0

Precis, den äkta aloe vera ska det vara!

Jag funderar på att köpa mig en riktig aloe vera planta och ha hemma…den kan vara bra till annat oxå än bara hästen, tex vid solsveda etc.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

MiaMaria
0

En sån har jag hemma, så himla bra, synd den blir så ful när man kidnappar blad bara ;-)

gejsa
0

Men kan man verkligen ta av plantan? Jag var på ett föredrag om Aloe Vera och dom sa att man inte kan använda plantan direkt.

Om aloe vera vore så himla bra som alla säger så skulle det ju vara ett universalmedel. Det ska ju t o m hjälpa eksemhästar. Vilket jag inte tror på. Dyrt är det också. Jag köpte en salva med aloevera som var dyr och smörjde på Gobbans mugg i höstas. Det fungerade inte iaf.

Milli
0

aldrig hört om aloe vera till mugg, men det ska ju va bra till allt möjligt, så pröva kan man ju :)
Min mamma har en planat och är helt innne i det där tjötet att man ska ta aloe vera på precis allting :p haha
fast för det mesta blir det lite bättre så… :)

PimTheGreat
0

#0 vill bara säga grattis igen Lisette!!!

CBA
0

#4 Du ska kunna ta av plantan direkt.
Mirabils uppfödare har en inackordering som hade trampat sönder ena ballen så den fick ett djupt jack och satt lite löst.
Hon tog från sin aloe vera planta och smetade växtsav direkt på såret efter rengöring sen lindade hon det gjorde så ett tag…idag syns det inte skadan.

Men av vad jag har förstått så finns det olika aloe vera plantor med och det sk avara den äkta…hur man ser skillnaden på dom vette katten.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

#6 tackar! :D

den här tuben med aloe vera är grön, står ngt om hästar på den med. kommer inte ihåg vad den hette.

MiaMaria
0

Om de riktiga Aloe vera märket är på den så är det äkta, såhär ser de ut

Härifrån köpte jag mina saker (älskar aloe-lips, men de hör inte hit) ;-)

Mangis
0

Varför inte bara läsa innehållsförteckningen? Den ingrediens som står först är det mest av, så även om det inte är angett i vikt, volym eller andel kan man se på ett ungefär hur "bra" salvan är.

LinaN
0

Det ska vara ÄKTA aloe, det finns många arter emn bara en som är äkta.

aloe fungerar bra på det mesta att ta direkt från plantan.

*sucka* Harry har däremot fått ett nytt överben på ena frambenet den här gången.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.