Red ut igår
Igår red vi ut på ridskolan. Andra gången i rad, vi gjorde det förra veckan också. Men denna gången hade jag Min favorithäst. Den-bockande hästen-ute-i-skogen. Men han bockade inte igår. Men när vi galopperade då försökte den hästen bakom springa ifatt, ryttaren försökte bromsa men hästen ville inte. Så Fante(den jag red) sparkade den hästen, haha ok det var inte roligt men men. Den konstiga var att jag inte trillade av…

Roligt att höra en ridskola som rider ut med sina hästar. Och två veckor i rad - tummen upp! man fårstår alla glädjeskutt som hästarna gör då de slipper gå runt runt i ridhuset.
Håller med #1 till 110%. Härligt att höra. Tycker inte om att hästarna bara får springa runt runt väääldigt ofta. Så tummen upp. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

:) Hästarna tycker nog att det är jättekul att vara ute.
Den gruppen efter oss red också ut.

Åh, jag red också ut i fredags. Brukar visserligen jämt rida ut, men i fredags var det så där extra underbart härligt. Solen sken och hästen var helt ovanligt supersnäll så jag blev alldeles förälskad och ville aldrig sitta av. Blev liksom lite pånyttfödd för det här med hästar. Så jag bestämde mig för att börja träna lite mer ordentligt, inte bara skritta ut och snacka skit hela tiden.
Så skulle jag rida för en tränare i söndags. Och vad händer? Jo, hästen skickar av mig med dunder och brak direkt efter att jag suttit upp.
Där försvann all pånyttfödelse-känsla och jag är tillbaka till att vara livrädd för fler flippanfall…
Wooh. det påminner mig om nör vi red ut på hultsfreds ridskola. Jag red en skimmel som hette Joyride ( jojje ) Vi skulle rida på flygfältet på ridturen och då ville vi galopera. Det var första uteritten på hela vintern. Självklart så drog han gärnet och jag kunde hålla mig för skratt. Som tur var det lite taggbuskar och snår som jag kunde styra in honom i. Hn klarade sig utan några småsår så att båda hade tur (: