Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 5412 ggr
Eveline
0

Ridinstruktör?

Hej!

Jag undrar om någon vet någon bra ridinstruktör som kan komma hem till en? I Södra Sverige helst. Norra skåne traken bor jag i :)

ZipZ
0

Det finns många olika tränare här nere i söder, beror helt klart på vilken gren du vill inrikta dig i :)

Det finns ju också tränare som kan komma till dig om du har en paddock/ridbana/ridhus, men då tror jag att man betalar endel extra!

Mvh

Sandra

Medarbetare på Ridportifokus

Eveline
0

Det glömde jag att skriva. Jag vill ha en som lär mig rätt simpla grejer, då jag inte ridit på ca 6 år och tappat en del. Behöver nån som kan damma av det lite så att säga. Lite balansövningar och sådär. :)

Det finns upplyst paddock med gummispån, så det kan inte bli bättre.

Sen vill jag ju självklart inte att det ska kosta huuur mycket som helst. Jag är beredd att betala, men inom en rimlig gräns :)

ZipZ
0

Vet ju inte vart i skåne du bor, men hör runt med ridskolor i närheten, dom har säkert tränare där som även åker "hem" till ställena!

Hittade en sida som kanske kan vara till hjälp:

Tränarportalen

Mvh

Sandra

Eveline
0

ja, jag får kolla upp detta.

Tittade lite på den där länken du gav mig, men hittade ingen simpel ridinstruktör, allt ska vara så avancerat :P

Känns dumt att börja på riskola och åka iväg när jag har en häst jag kan rida på, men inte ta med mig.

ZipZ
0

Nej det är ju klart, men vart i skåne bor du? så kan jag luska runt lite :)

Mvh

Sandra

Eveline
0

Jag bor i Lönsboda, Osby kommun. Det är ju nära till både Blekinge och Småland :)

ZipZ
0

Haha jo där har man kört förbi en massa ggr ;) är från karlshamn!

Men jag ska luska lite åt dig :)

Mvh

Sandra

Eveline
0

hehe, ja, när man ska till IKEA är Lönsboda genomfartsleden :)

Jag är evigt tacksam!

ZipZ
0

Kollade lite på älmhults hemsida, där stod det lite om tränare.

Vet dock inte om dom åker runt, men skriv ett mejl till tränarna och fråga :)

länktilltränarna

Hoppas det hjälper lite på traven, annars kolla upp tex vilka tränare dom har i olofström, markaryd och närliggande :)

Vet iaf en som åker runt, bor i pukavik (neranför olofström), har hört gott om henne! www.stall2000.se

Mvh

Sandra

Eveline
0

Ja, jag vet vem det är i Pukavik, hon brukar vara i stallet där jag har hästen om våren och sommarn, men då håller hon för större grupper. Det verkar vara svårare att hitta någon som vill hålla lektion för bara en, det är det jag suktar efter :)

ZipZ
0

Aha :) Men du kan ju säkert få en privatlektion när hon är uppe :)

Mvh

Sandra

Eveline
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är fixat, imorgon kommer hon från Pukavik, jag fick ihop ett gäng på 6 pers och vi ska rida 2 och 2. Sjukt spännande då jag inte ridit lektion på 8 år! :)

Em--ma
0

#12 vad kul! :D lycka till!! :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

ZipZ
0

#12 Vad roligt :) Lycka till :)

Mvh

Sandra

Eveline
0

Det gick jättebra, jag är så förvånad över mig själv. Trodde jag skulle bli råsågad, men jag fick bara beröm, så kan det gå när inte haspen är på! :)

ZipZ
0

Va bra :) Fått mycket tips och så nu? :)

Mvh

Sandra

Eveline
0

Ja, hon kollade ju mest vad jag kan igår, sen blir det väl lite mer och lite svårare :)