Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 763 ggr
Anna
0

En fantastisk dag :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom iväg till stallet idag vid 1-tiden och fick rykta Windy i en halvtimma för att få henne någolunda ren (hon hade rullat sig i den stora lerpölen som vanligt). Sedan red jag iväg på en av de långa skogsrundorna, solen sken från en blå himmel och det var 20 plusgrader. Superskönt och så vackert!

När jag skrittat en halv kilometer i skogen ca kom vi till ett stooooort fält, riktigt gigantiskt. Som gjort för att galoppera över. Det var ingen skugga alls där så varmt blev det, men vad sjutton. Så jag styrde in där och lät henne beta någon minut när jag satt på hennes rygg och bara njöt. Satte sedan av i trav och hon trippade på tå med spetsade öron och ville bara springa fortare! Så snart släppte jag iväg henne och jag har aldrig ridit så fort! Det var nästan att jag inte kunde styra henne, men jag vet ju att det bara var av glädje som hon sprang, så jag följde med så gott jag kunde och bara njöt av att känna vinden i ansiktet och höra hennes hovslag mot det gröna gräset.

Galopperade fram och tillbaka ett par gånger och hon hade inga planer på att sluta springa, men tillsist kunde jag sakta av och skrittade vidare genom skogen. När vi kommit hela vägen nästan var det bara asfalts-biten kvar och jag tänkte - "vi skippar den" - så vi vände tillbaka och skrittade hela vägen tillbaka till fältet igen. Där tog vi oss några galopper till och oj vad lycklig hon var :) Blir glad av att känna henne riktigt sträcka ut av glädje och sommar/vårkänslor. 

Skrittade hem igen och tog hand om båda två, släppte ut dom och det första Windy gjorde var att rulla sig i leran igen. ;) 

Mamma var med på färden och tog lite bilder på oss, här kommer några.

Första bilden ->  Vi på fältet i galopp. Jag manar på som ni kanske ser. *ler*

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Andra bilden -> Vi igen. Haha Windy blundar.

annaattlid.se

Anna
0

Tredje bilden -> Vi studsar fram :) Tror att hon byter galopp precis här, ser lite kul ut.

annaattlid.se

Anna
0

Fjärde bilden -> På fältet igen. Windy är sååååå fin!

annaattlid.se

Anna
0

Femte bilden -> Vi mitt ute i skogen. *söta*

annaattlid.se

Anna
0

Sjätte bilden -> Jag gillar den här bilden. Mitt ute i skogen, motljus. Mamma låg i diket och tog det här fotot. ;)

annaattlid.se

Anna
0

Och så en liten söt bild på Windy när hon rullar sig efter ridturen.

MVH Anna

annaattlid.se

Snuttan2
0

Vilken snäll mor du har som följer med ut på turerna å fotar dig, ni ser väldigt söta ut :)

Skogs-bilden tyckte jag om, ljuset där var väldigt behagligt.

Vad är det du har mellan tygel å bettringen? Ser ut som om du har någon förläning eller liknande, eller är det sådan där gummi-grej?

RubHel
0

Vilka fina bilder! Vad har du för snäll person som följer med ut och fotar? :) Vill också ha tillgång till en sådan person ;D

Jag och Astra har också varit ute och busat idag ^^

RubHel
0

Haha oj läste nog lite slarvigt :P

Anna
0

#8 Haha tack ;)

Ja men det är härligt att busa ibland och inte bara träna seriöst. Speciellt när det är fint väder. ^^ Du hade ingen fotograf med dig? Oskyldig

annaattlid.se

RubHel
0

#10 Nää det var jag och min kompis som härjade runt i skogen. Ingen hade orkat hänga med i vårat tempo ;D Upp och ner för backar, genom vatten och lera, full galopp framåt. Stopp. Hoppa diken några gånger. Full fart igen. Hästarna hade roligt, men de verkade uppskatta den 15-20 minuter långa avskrittningen efteråt :P De blev ganska svettiga.. hehe. Fick en härlig dusch när vi kom tillbaka.

Men jag kan säkert dra med mig min pappa ut i skogen nån gång.. =P Han tycker om att vara ute och gå.

muirab
0

Fina bilder Glad

Anna
0

#7 Oj missade ditt inlägg. Tack iaf ;) Ja det är sådana där gummi-saker som gör att det blir lite mjukare i hästens mun om man har lite hårda händer som jag har ibland. Tänkte bara testa dom och det funkade bra tycker jag.

annaattlid.se

mazze
0

vilka härliga bilder =)

Älskar_hästar
0

underbar häst! kul med en mamma som är så villig och lägger sig i diket för att ta kort, :P

Anna
0

#14 Tackar ^^

#15 Haha jo. Fast egentligen skulle hon inte legat där, hon gick baklänges rakt ner i diket vilket ledde till att hon ramlade och kom inte upp så hon fick vackert ligga där och ta kort. ;)

annaattlid.se

Thorsson
0

FIna bilder (: Men oj, vad dina tår pekar ut ibland (:

Anna
0

#17 Haha jo. Har tappat lite av sitsen sen jag slutade rida för Anna, men hon ska ta ett sabbatsår nu efter sommaren så då kan hon säkert börja träna oss igen. ;) Tack! :)

annaattlid.se

Murre_Uddiz
0

kuligt! ja, visst är det en härlig känsla när man typ flyger fram :)
Gillade båda skogsbilderna mest :)
#2 bilden var lite lustig ;P

Thorsson
0

#18. Jag kan ju få träna för henne me :P Nä men, vi ska se om jag inte ska få en redig träniare (: Jag ger dig lektioner med =)

Anna
0

#20 Haha det har hon nog inte tid med. ;) Om hon tar sabbatsår innan hon går vidare till att bli journalist så blir det ju ändå jobba av. :P

annaattlid.se

Thorsson
0

men det var etts kämtX) Men men, ska höra emd mamma om jag får träna för en viss person :P

Aourora
0

Så fina bilder Anna!

elin
0

jätte fina bilder anna! :D
Ni ser så glada ut båda 2 =)

/Elin

Anna
0

#23 Tack :)
#24 Tack så mycket, vad glad jag blir =)

annaattlid.se