Stallplats i Gävle
Jag är nyinflyttad i Gävle och funderar på att flytta upp min häst hit nu också. Det jag undrar mest över är hur folk tycker det är på t.ex. ridskolan i Valbo, eftersom det är den jag funderat mest på. Någon som har sin häst uppstallad där? Jag tänker främst på om det fungerar bra mellan privatryttarna och ridskolan. Om det fungerar bra med mockning, stalltjänst, utfodringar, hagar och allt annat som hör stallet till. Tänkte jag skulle åka dit och titta nu i dagarna och se hur det ser ut och så. :)
Sjävklart får ni komma med tips på andra ställen ni tycker det fungerar bra att ha hästarna uppstallade på. Om ni vet ställen med lediga boxplatser, etc.

Vilken i Valbo tänker du på då? GFRK el GPK?
GFRK :)
oj, det var jag som skrev inlägget ovan. belv något konstigt med användarnamnet. GFRK är stället jag är mest intresserad av :)

Ah, okej :) Var nog 3 år sedan jag var på Fältis nu..anledningen till det är att jag aldrig riktigt gillat den ridskolan efter det att jag var och praktiserade där.. Just då var det rätt "bråkigt" med stallchefen o sånt. Men det borde de ju ha klarat upp nu :)
Annars tror jag det är rätt bra, det är ju fina stall de har o relativt stora hagar om man jämnför med de andra ridskolerna i Gävle.. Dock har de en väldigt jobbig backe att gå i med hästarna, till hagarna åt höger på baksidan ;P
Än så länge har de väl oxå kvar galoppvolten o terränghindren tror jag!
Men som sagt mkt kan ha hänt under den tiden jag senast var där.
Aha okej. Ja, det borde de ju ha klarat upp vid det här laget får man hoppas.
Ja, jag tycker också att stallen verkar fina. Var där och tittade igår. Det jag reagerade mest på var hagarna. Hagarna baom ridhuset var som små frimärken, och jag vet inte riktigt om jag vill låta min häst stå i en sådan hela dagarna. Det verkade även som att de hade några större hagar, men jag tror att den allra största är till för ridskolehästarna. Hur var det när du var där? Gick privathästarna i de små hagarna?
Jo, jag såg att de hade några terränghinder kvar. :)
Vart har du din häst uppstallad?

Ja, det är ju viktigt oxå att man får en egen uppfattningen utav platsen i fråga innan man bestämmer sig :)
Jo, små hagar åt privathästarna o stora åt ridskolehästarna - när jag var där hade de även "lösa insläpp" av ridskolehästarna o då sprang de mellan två rader utav privathästshagar. Inte den smartaste o olycksfria vägen att ta.. Ska man dock ha häst på någon ridskola häromkring, så är det små hagar åt privat. Men på Fältis tror jag iaf att de får gå i hagen hela dagen - på ex. GRS är det bara halvdag, får få hagar åt hästarna ändå är de hagarna ännu mindre än på Fältis..
Vad bra att hindren är kvar, då ska jag försöka ta mig en tur där innan snön :)
Jag har min häst i Hemlingby-Gubbäcksv.
Ja, precis. :)
Hm, jag tycker det är lite konstigt. Men jag antar att de har så små hagar till privathästarna för att de inte ska skada varandra lika lätt. Eller vad tror du? Det känns som att hästarna inte kan röra på sig lika bra och mycket som de skulle behöva i en sådan hage. De får ju på sätt och vis sällskap av varandra trots att de inte går i samma hage eftersom de står så pass nära varandra. Det blir ju dock inte på samma sätt. Min häst skulle nog inte lida av att gå ensam bara hon har hästar omkring sig. Men du vet inte om de delar på de små hagarna eller om det går en häst i varje?
Aha, ja det är bra att de får gå ute så mycket som möjligt. :)
Det känns lite hopplöst just nu eftersom det är på fältrittklubben de har lediga stallplatser. Iofs om det är som du säger att det är små hagar till privathästarna på vilken ridskola man än väljer så spelar det kanske inte så stor roll.
Jaha. Är det hemma hos dig eller hos en annan privat? :)

Vi har lösdrift med stall i Årsunda. :) Lite långt kanske. för Islandshästar och ponnyer. Har inhägnad ridbana, rundkorall, en 1km bana runt åker perfekt för mörkare kvällar. Mindre ridhus. Stor hage och vindskydd. Superfina ridvägar!! Men vi har våra hästar ute så mycket som möjligt :)
Aha, det ligger lite utanför Sandviken?
Ni tar alltså inte in stora hästar?
Verkar superbra annars :)

#9 Japp det gör det :) nja, troligtvis inte. Men du kan ju maila/adda mig om du vill saraperssonfoto@hotmail.com

#7# Vad jag vet så går de oftast själva - är nog oftast så ägarna vill ha det oxå, för det är väl mest tävlingsryttare som har sina hästar där, som lindar in sina hästar i bomull.. Så var det iaf när jag var där - extremt mkt så..tyvärr.. Tillomed att "Fröken Stjärna" fick dela av en hel stallgång o sätta upp rep o skyltar att ingen annan fick ens gå där..
Jaa…vill du ha på just en ridskola eller skulle det passa med annat "privat" stall? Om det inte är allt för långt ifrån dig skulle jag rekomendera att kolla runt Bäck. Helt underbart ställe med stall överallt - stora gröna hagar med :) Där skulle jag helt klart vilja ha min uppstallad om det inte vore så långt :P
Det är hos "privat" - litet stall ovanför veterinärkliniken :)
Ah okej. Kunde tänka mig att det var så. Men jag menar, hur kul är det för hästarna att inte kunna röra på sig när de är ute? Hah ojdå. Det låter ju inte så lovande. Snorunge? ;P
Mja, jag vet inte riktigt. Jag kan tänka mig att ha henne i ett privatstall också. Men jag känner mig ganska så beroende av ridhus, så det är väl ett problem isf.
Aha, det låter ju bra. Ska kolla upp det. :)

väcker liv i en gammal tråd för ny är det flyttdags för mig.
Vad finns det för bra stall men med ledig boxplats i gävletrakten?