Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 457 ggr
gejsa
0

Jag har sålt mina hästar!!

Jippiii vad kul. Det kom hit ett par som bara åkte förbi och frågade mig om jag hade några hästar till salu. Och jag som inte ens har annons ute. *ler*

Efter mycket snack och dom provred Gejsa och tittade på Sorro så ville dom ha båda två. Så dom åker nästa vecka till nya stället.

Snacka om flax. Eller hur?!

me_minie
0

…

gejsa
0

Ja, det är väl klart att jag menar. Har ju skrivit det hur länge som helst att jag ska sälja dom. *ler*

me_minie
0

Blev lite fundersam.. De är ju första april.. Hm…

reddie
0

oj, det gick snabbt. Hoppas det fungerar bra med de nya ägarna. Bor de i närheten av dig?

elin
0

de va snabbt avklarat :O:S
Trodde du skulle vänta med sorro tills han mage var bra och vara 100 procent säker på att de funka mellan gejsa och de/den nya ägaren innan hon såldes.
Menar inget illa nu, men blev ärligt talat riktigt fundersam när jag läser detta.

/Elin

gejsa
0

Nej, jag kände att dom verkade vara dom rätta. Så jag slog till.

#3# Varför raderade du din fråga? Låt det vara kvar. Kan bli så fel annars.

Peppe
0

Peppe blev oxå såld idag

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

gejsa
0

#4# Ja, dom bor i andra sidan stan.

gejsa
0

#7# Oj då, du har inte skrivit att ni haft någon intresserad ens. Vart flyttar hon då? Kommer du att köpa någon av dom du provred?

Peppe
0

Räcka ut tungan

Maja
0

Oj.. Det gick snabbt!! Kom de bara in på din gård och frågade om någon häst var till salu alltså? Säger som elin - "Menar inget illa nu, men blev ärligt talat riktigt fundersam när jag läser detta."

Men om det är bra så är det ju bara kul!! Grattis!!

Alexandra13
0

Hmm…Första April…..

Ha det bra.

gejsa
0

#11# Dom brukar åka förbi här för dom har bekanta i närheten av mig. Har alltid tyckt att Sorro varit fin bl a. Så kände jag deras bekanta så jag tänkte att det verkade bra. Givetvis fortsätter dom att ge honom medicinen. Men han är helt torr nu och är som en annan häst. Mycket lugnare nu bl a. Elin min dotter har ridit både i går och i dag på honom.

bubbelbubbel
0

jag tror dig inte gejsa….:P

Sussi
0

Hehe…

Aourora
0

APril Apriiiiiil :P

elin
0

gejsa, säger du att du ljuger pga första april idag börjar jag fan asgarva Skrattande

/Elin

gejsa
0

Nej, det är sant. Jag ljuger inte. Det är så sant det kan bli. Måste till hundklubben nu. Tjingeling.

bubbelbubbel
0

gejsa, du skulle ALDRIG sälja dina hästar bara sådär !
det har du ju sagt huuur många gånger som helst, att du är rädd för att sälja dom, och då skulle du verkligen inte göra det till någon som bara åker förbi ;)
Tjingeling !

MiaMaria
0

Håller med Bubbel i #19

elin
0

håller me bubbel & Miamaria!  Förvånad

/Elin

__iE
0

håller också med Räcka ut tungan

AusaBausa
0

jag också, verkar absolut vara ngt lurt..hehe!

Snuttan2
0

Gejsa, skämtar du med oss? :P

Låter inte alls som dig, du som låter så nogran med att låta saker ta tid, låter rätt farligt att sälja Sorro när han är på medicin. Hmm.. tror nog som de andra att det är första april ;)

PimTheGreat
0

du gejsa…vet inte heller om jag vågar tro på¨detta…

gejsa
0

Ha, ha ni har alldeles rätt.

APRIL APRIL DIN DUMMA SILL JAG KAN LURA ER VART JAG VILL.

[slo]
0

Suck, det finns två sorters skämt som inte är roliga. Dom man inte kan gå på för det är för osannolikt, och dom som bara är "jaha, ja då är det väl så". Min syster sa att dom satt upp skyltar "varning för vildsvin" där vi brukar rida, och eftersom jag misstänker att det finns vildsvin där så var det mest "ja men då vet jag". Sen visade det sig att det inte var så, oj vad "lurad" jag känner mig…

gejsa
0

Ha, ha slo det är inte lätt när det är 1 april.

bubbelbubbel
0

hah gejsa du kunde ju inte lura oss vart du ville, vi känner dig för väl ;)

lisette
0

ha jag visste det var ett aprilskämt så fort jag fick syn på rubriken! vi låter inte oss luras så lätt gejsa…

min pappa däremot, han blev ordentligt lurad. han fick föl natten till igår. de som äger stoet var där idag och kollade till hästarna när mina föräldrar var hos oss.

när de satt och kikade på sitt barnbarn fick de ett sms. "grattis till ett fint stoföl, jag har tagit in hästarna". man såg hur nervös pappa blev. fölet är ju hans och han vill ju vara med när det kommer ut. mamma såg oxå lite skakis ut. sedan kom de på att de var första april. jag fick skriva tillbaka "april april?" morsan var för skakig för att fixa det själv… de fick tillbaks ett "typ".

oxå ett sådant skämt som inte är så roligt.. för den som blir utsatt för skämtet.. ;)

gejsa
0

Ha, ha inte kul för din pappa lisette.

Jo, jag lurade några iaf. Det var kul. Jag hade svårt att inte skriva nej jag bara skojar direkt. Var ju tvungen att vänta ett tag med april april. Men kul hade jag iaf. hahahaha

bubbelbubbel
0

haha, kan tänka mig det, din buuuse!

gejsa
0

Flört Ingen mer som har blivit lurad på något vis i dag. Kan tala om att Pim här på ridsport lurade mig rejält i kväll. Vi pratade på Msn och då skrev hon att hon skulle lämna tillbaka Fontane osv för att göra ett uppehåll. Sedan efter ett tag skrev hon april, april.  Hon gjorde ju även en tråd om det sedan. Hi hi hi där blev iaf jag lurad.

Murre_Uddiz
0

Gejsa dåå :P

gejsa
0

Erkänn att det var kul?!

Peppe
0

nja hade du gjort det lite mer trovärdigt så kanske…men att "några gick förbi och undrade om jag hade några hästar" nje så lättlurad är inte jag iaf.

bubbelbubbel
0

vi kan låssas att det var roligt gejsa ;)

gejsa
0

Ha, ha jag sa inte att dom gick förbi. Jag skrev att dom brukade åka förbi.

Ja, jag hade iaf så kul så jag skrattade högt vartefter jag fick frågorna och kommentarena här.

NinaToy
0

haha. :P

gejsa
0

#39# Du hann aldrig läsa va? Men visst var det skoj.